GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİM FELSEFESİ/SOS1013
Dersin Adı: BİLİM FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilim nedir?
Bilimin kaynakları nelerdir?
Önemli bilim adamlarını tanıtmak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim nedir? Bilimsel Çalışma Adımları, Bilimin kaynakları.
2. Hafta  Bilimin Doğuşu, Bilimin Tarih Öncesi
3. Hafta  İlk Çağ Uygarlıklarında Bilim
4. Hafta  Eski Yunan ve Roma´da bilim
5. Hafta  Eski Çin´de bilim, Hindistan´da bilim
6. Hafta  İslam Medeniyetinde bilim
7. Hafta  Roma ve Ortaçağ´da bilim
8. Hafta  Roma ve Ortaçağ´da bilim
9. Hafta  Rönesanstan sonra bilim
10. Hafta  On sekizinci yüzyılda bilim
11. Hafta  On dokuzuncu yüzyılda bilim - I
12. Hafta  On dokuzuncu yüzyılda bilim - II
13. Hafta  Yirminci yüzyılda bilim I
14. Hafta  Yirminci yüzyılda bilim II
15. Hafta  Günümüzde ve Gelecekteki bilim
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Colin A.Ronan, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, TÜBİTAK Yayınları, Akademik Dizi I, Ankara, 2003. Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, 1997, Remzi Kitabevi Prof. Dr. Şafak Ural, Bilim Tarihi, III C., İstanbul, 1995. Aleksandre Koyre, Yeniçağ Biliminin Doğuşu, Ankara, 1995. Thomas Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, (Çev. Nilüfer Kuyaş), İstanbul, 1989. Prof. Dr. Aydın SAYILI, Mısırlılarda ve Mezopotamyalılarda Matematik Astronomi ve Tıp, Ankara, 1966. http://www.bilimtarihi.gen.tr
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
2
1
2
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX