GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SATRANÇ/SOS1001
Dersin Adı: SATRANÇ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. İbrahim YÜKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ibrahimyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ibrahimyuksel@gazi.edu.tr,ibrahimyuksel7@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Satrancın tarihçesi ve Gazi Üniversitesi satranç tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
Satranç tahtasını ve taşlarını tanır, örnek alıştırmalar çözer..
Oyun kurallarını (FIDE, rok, geçerken alma vb.)uygular.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Ders ve ders içerik tanıtımı, tanışma ve görev dağılımı, satrancı seçme amacınız ve beklentileriniz
2. Hafta   Satrancın tarihçesi ve Gazi Üniversitesi satranç tarihçesi
3. Hafta   Satranç tahtasının ve taşların tanıtımı, örnek alıştırmalar
4. Hafta   Oyun kuralları (FIDE, rok, geçerken alma vb.)
5. Hafta   Açılış ilkeleri
6. Hafta   İspanyol açılışı ve ana devam yolları
7. Hafta   İtalyan açılışı ve ana devam yolları
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta   Açılışlarla ilgili oynanmış oyunlar
10. Hafta   Satrançta oyun ortası
11. Hafta   Satrançta oyun sonu (mat, pat vb.)
12. Hafta   Üniversitemizde düzenlenen turnuvalardaki (bireysel satranç turnuvası ve fakülteler arası lig) çalışma özetlerinin değerlendirilmesi
13. Hafta   Satrançta oyun sonu ile ilgili ünlü oyunların analizi
14. Hafta   Öğrenciler arası satranç turnuvası ve oyunların analizi
15. Hafta   Telafi haftası
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  DALKIRAN, H. S. Modern Satrançta Açılıslar ve Tuzaklar Ansiklopedisi. Istanbul: Inkılap Kitapevi, 1998. FISCHER, B. A’dan Z’ye Satranç. (çev. Gülen Fındıklı). Istanbul: Gün Yayıncılık, KULAÇ, O. Satranç. zmir, Gençkurt Matbaacılık, 2003. 2002 http://satranc.gazi.edu.tr/ http://www.tsf.org.tr/federasyon/tarihce) Aktar,T. (2006). Eşlendirme ve Eşitlik Bozma Sistemleri. (Neyir Matbaacılık) Kulaç, O. (2007). 1. ve 2 Kademe Antrenör İnteraktif Satranç Kitabı. (Printer Ofset Matbaacılık) Kulaç, O.Satranç Öğretmen Kılavuz Kitabı. (Neyir Matbaacılık) Livshitz, A. (1997). Test Your Chess IQ.(Everyman Chess Series)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
12
1
12
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
18
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX