GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL BİYOLOJİ-II/BIO1002
Dersin Adı: GENEL BİYOLOJİ-II
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 10
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Genel Biyoloji
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güray UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Botaniği tanımlar, Zooloji ile arasındaki ayrımı yapar ve önemini açıklar
Bitki hücre, doku ve organlarını gördüğünde tanır ve isimlerini söyler
Bitkilerin morfolojik, fizyolojik ve genetik özelliklerini bilir ve bunlara ait terimleri açıklayabilir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Basit Biyokimyasal Bileşikler Uygulama: Laboratuar çalışmasında öğrencilerin uyması gereken kurallar
2. Hafta  Amino asitler, Proteinler, Nükleik Asitler, Enzimler ve Vitaminler, Uygulama: Mikroskop ve kullanımı
3. Hafta  Hücre Bilimi (Sitoloji), Uygulama: Kesit alma, kesit çeşitleri ve mikroskoptan şekil çizme
4. Hafta  Histoloji (Doku Bilimi), Uygulama: Bitki hücresinin yapısı
5. Hafta  Organografi (Organ Bilimi), Uygulama: Bitki hücresinde sitoplazma hareketleri
6. Hafta  Angiosperm Çiçeğinin Genel Yapısı, Meyva ve Tohum, Uygulama: Plazmoliz ve deplazmoliz olaylarının incelenmesi
7. Hafta  Mikroorganizmalar, Uygulama: Plastidlerin incelenmesi
8. Hafta  Çiçeksiz Bitkiler, Uygulama: Nişasta tanelerinin incelenmesi
9. Hafta  Çiçekli Bitkiler, Uygulama: Alevron tanelerinin incelenmesi
10. Hafta  Fizyoloji, Uygulama: Kristallerin incelenmesi
11. Hafta  Bitki Ekolojisi, Uygulama: Bitki hücresinde yağ şeker ve proteinler
12. Hafta  Çevre Faktörlerine Adaptasyon, Uygulama: Bitkilerde mitoz bölünme
13. Hafta  Biyom ve Biyomların Dağılışı, Uygulama: Bitkilerin sınıflandırılması
14. Hafta  Urban Ekosistemi (Kent Ekolojisi), Uygulama: Arazide bitkileri tanıma, çevreyi yorumlama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akman, Y., Güney, K., 2005. Bitki Biyolojisi Botanik, Palme Yayıncılık, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
6
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
14
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
243
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
9.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
10
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX