GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL BİYOLOJİ-I/BIO1001
Dersin Adı: GENEL BİYOLOJİ-I
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 10
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Genel Biyoloji
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Meltem UZUNHİSARCIKLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/meltemu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meltemu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Zoolojiye giriş, vücut simetri tipleri, eksenler, düzemler, bölümler konularında bilgi sahibidir.
Hücre ve organellerini ve bunların işlevleri hakkında bilgi sahibidir.
Hücre bölünme tipleri, Mitoz ve mayoz bölünmeler, hücre döngüsü, gametogenez, konularını bilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Zoolojiye giriş, vücut simetri tipleri, eksenler, düzemler, bölümler.
2. Hafta  Sitoloji: hücre ve organelleri.
3. Hafta  Mitoz ve mayoz bölünmeler.
4. Hafta  Embriyoloji: embroyolojik gelişim aşamaları; segmentasyon, blastula,gastrula safhaları.
5. Hafta  Histoloji: Epitel Doku, Bağ Dokusu (Özbağ Dokusu).
6. Hafta  Bağ Dokusu (Kan Dokusu, Yağ Dokusu, Kemik Dokusu, Kıkırdak Dokusu vs).
7. Hafta  Kas Dokusu ve Sinir Dokusu.
8. Hafta  solunum, sindirim ve endokrin sistemleri.
9. Hafta  Hareket (iskelet ve kaslar) sistemi. dolaşım sistemi ve kalp,
10. Hafta  Boşaltım sistemi. genital sistem, Kalıtım
11. Hafta  Sinir sistemi, duyu organları.
12. Hafta  Sistematiğe giriş, sınıflandırmanın temel ilkeleri, tür, alttür kavramları.
13. Hafta  Omurgasız sistematiği Coelenterata, Mollusca, Platyhelminthes, Nematoda,Annelida, Arthropoda, Echinodermata.
14. Hafta  Omurgalı sistematiği Chordata.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Genel Zooloji Ders Kitabı Remzi Geldiay Semahat Geldiay E.Ü.Fen Fak. Baskı işleri Bornova İzmir, 4. baskı 1985
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
3
10
30
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
239
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
9.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
10
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX