GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OMURGALI HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ/BIO2004
Dersin Adı: OMURGALI HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Dr. ÜZEYİR ÇAĞLAR 
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ucaglar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ucaglar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Omurgalı hayvanları diğer canlılardan ayıran özellikleri analiz edebilir.
Omurgalı Hayvanlar grubu içerisindeki farklı grupların benzerlik ve farklılıklarını tanımlar.
Omurgalı hayvanlar ile ilgili olarak hazırlanmış teşhis anahtarlarını örnek türler üzerinde kullanabilir
Teşhis (Diagnosis) yapabilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Omurgalı Hayvanların genel özellikleri ve sınıflandırılması
2. Hafta  İlkel Kordalıların genel özellikleri İlkel Kordalıların sınıflandırılması
3. Hafta  Yuvarlak ağızlıların genel özellikleri ve sınıflandırılması
4. Hafta  Kıkırdaklı balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması
5. Hafta  Kemikli balıkların genel özellikleri ve sınıflandırılması
6. Hafta  Amphibia sınıfının genel özellikleri ve sınıflandırılması
7. Hafta  Sürüngenler sınıfının genel özellikleri
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Sürüngenlerin sınıflandırılması
10. Hafta  Kuşlar sınıfının genel özellikleri
11. Hafta  Kuşların sınıflandırılması
12. Hafta  Memeliler sınıfının genel özellikleri
13. Hafta  Memelilerin sınıflandırılması
14. Hafta  Memelilerin sınıflandırılması
15. Hafta  Omurgalıların sınıflandırılmasındaki özelliklerin karşılaştırılması
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kuru, M. 2001. Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık, 6. Baskı, Ankara, 866s.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX