GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OMURGASIZ HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ/BIO2007
Dersin Adı: OMURGASIZ HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Dr. Feriha YILDIRIM 
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fyildirim
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mollusca’dan Echinodermata’ya kadar olan Omurgasız Hayvan gruplarının genel karakterlerini ve sistematiklerini öğrenmek ve kavramak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Phylum: Mollusca’nın genel karakterleri
2. Hafta  Phylum: Mollusca’nın sistematikleri
3. Hafta  Phylum: Mollusca’nın sistematikleri
4. Hafta  Phylum: Arthropoda’nın genel karakterleri
5. Hafta  Phylum: Arthropoda’nın genel karakterleri
6. Hafta  Phylum: Arthropoda’nın genel karakterleri ve Subphyla: Trilobitomorpha’nın genel karakterleri ve sistematikleri
7. Hafta  Subphyla: Chelicerata’nın genel karakterleri ve sistematikleri.
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Phylum: Arthropoda Subphyla: Mandibulata’nın genel karakterleri.
10. Hafta  Phylum: Arthropoda Subphyla: Mandibulata’nın sistematikleri.
11. Hafta  Phylum: Arthropoda Subphyla: Antennata’nın genel karakterleri ve sistematikleri.
12. Hafta  Phyla: Phoronida, Bryozoa, Brachiopoda, Pentastomida, Tardigrada’nın genel karakterleri ve sistematikleri.
13. Hafta  Phyla: Onycophora, Sipunculida, Echiurida’nın genel karakterleri ve sistematikleri.
14. Hafta  Phylum: Echinodermata’nın genel karekterleri.
15. Hafta  Phylum: Echinodermata Subphyla: Eleutherozoa, Pelmatozoa’nın genel karekterleri ve sistematikleri.
16. Hafta  final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Salman, S., Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, 2006. Palme Yayıncılık Ankara s.501 Sözen ve ark., Omurgasızlar, Parazitoloji ve Entomoloji Uygulamları Ankara Üniv. Yay. s. 255 Demirsoy, A.,Yaşamın Temel Kuralları Cilt II Kısım II (Arthropoda) Meteksan Yayınları Ankara 1998 s. Brusca, R, C., and Brusca, G, J., 2002 Invertebrates Sı-Inauer Asssociates, Sunderland. Massachusetts
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
15
1
15
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
129
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX