GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİSTEMATİĞİN ESASLARI/BIO1004
Dersin Adı: SİSTEMATİĞİN ESASLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
    Prof. Dr. GÜRAY UYAR 
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gurayuyar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurayuyar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Taksonomi, sistematik, nomenklatür ve sınıflandırma ile ilgili kavramlar bilgisi
Taksonomik kategorilerin adlandırılma kuralları
Tür teşhisinde kullanılan taksonomik karakterleri ve teşhis anahtarlarını kullanabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Taksonomide Kullanılan Temel Kavramlar
2. Hafta  Taksonominin Tarihi
3. Hafta  Taksonomik Kategoriler
4. Hafta  Tür ve Türaltı Kategoriler (Varyete, Alttür ve Irk Kavramları)
5. Hafta  Taksonomik Karakterler
6. Hafta  Taksonomik Karakterlerin Çeşitleri
7. Hafta  Varyasyonların Yeri ve Önemi
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Taksonomik çalışmalar
10. Hafta  Yayınlama ve İsimlendirme
11. Hafta  Taksonomik Yayın ve Çeşitleri
12. Hafta  Milletlerarası Zoolojik İsimlendirme Kaideleri
13. Hafta  İsimlendirme Kaideleri
14. Hafta  İsimlendirmede Dikkat Edilecek Hususlar
15. Hafta  İsimlendirme ile İlgili Tavsiyeler
16. Hafta  Final sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Robert, A. D. 2000. How to Write and Publish A Scientific Paper, ISI, Oryx Press. 196. International Commission on Zoological Nomenclature, 2000. Int Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ali Engin, Bilgidiz, Samsun, 1991. Tohumlu Bitkiler, Rahim Anşin, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, Trabzon, 1994. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Özcan Seçmen, Yusuf Gemici, Güven Görk, Lütfi Bekat, Erkuter Leblebici, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir, 1995. Otsu Bitkiler Sistematiği, Faik Yaltırık, Asuman Efe, İstanbul Üniversitesi Yayınları. İstanbul, 1989.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
1
11
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji açısından düşünmeyi geliştirmeX
2
Deneysel pratikliği geliştirmeX
3
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanmaX
4
Güncel problemleri Biyolojik düşünceyle analiz etme yeteneği kazanma.X
5
Diğer bölümlerde okutulan derslerle gördüğü dersler arasındaki ilişkiyi görüp bu özellikleri kullanmayı öğrenmeX
6
Biyoloji ve Kimya arasında bağ kurup doğa olaylarını modelleme yeteneğini geliştirmeX
7
Etrafında meydana gelen doğa olaylarının biyolojik tarafını görme ve bundan yararlanmaX
8
Biyolojiyle ilişkili olayların konuşulduğu bir ortamda izleyenleri doğru bilgilendirmeX
9
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenmesiX
10
Edindiği bilgileri benzer kurumlarda verilenlerle karşılaştırıp daha ileriye gitmek için yarışçı bir kişilik oluşturmaX
11
Edindiği bilgilerle topluma nasıl faydalı olacağı bilincini kazanmaX
12
Uluslararası bilim arenasında kendine güvenen bir kişiliğe sahip olmaX
13
Mesleği ile ilgili her gelişmeyi takip eden ve edindiği bilgileri kullanabilme kabiliyetini kazandırmaX
14
Bilimsel çalışmanın hiçbir zaman bitmeyeceği ve onun içinde daima çalışılması gerektiğinin bilincinde olan kişiler yetiştirmeX