GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ/SOS1012
Dersin Adı: TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Haşim YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Demokratikleşmenin sosyal, ekonomik ve kültürel temellerini öğretir
Reform Hareketlerinin Demokratikleşme sürecine katkısını kavratır
Şer’i Hüccet, Sened-i İttifak, Tanzimat ve Islahat Fermanlarının Türk Demokrasi Tarihindeki yerini anlatır
Meşrutiyet Yönetimine geçiş çalışmalarını öğretir
İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin önemini kavrar ve Meşrutiyet yönetimine geçiş sürecini anlatır
II. Abdülhamid’in Meclisi tatil etmesinin gerekçelerini ve buna karşı oluşan tepkileri inceler
İttihad ve Terakki Cemiyeti’nin II. Abdülhamid yönetimine karşı giriştiği mücadelenin temel dinamiklerini kavrar
II. Meşrutiyet’in Türk Demokrasi Tarihindeki önemini anlatır
II. Meşrutiyetten Cumhuriyet’e Demokratikleşme mücadelesi ve çok Partili Sisteme geçiş çalışmalarını inceler
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Demokrasi ve diğer sistemler.
2. Hafta  Türk Demokrasi Tarihinin sosyal, ekonomik ve kültürel temelleri.
3. Hafta  Demokratikleşme sürecinin hazırlayıcısı olarak Osmanlı Devletinde Reform Hareketleri.
4. Hafta  Egemenliğin paylaşılması doğrultusunda ki girişimler: Şer’i Hüccet, Sened-i İttifak, Tanzimat ve Islahat Fermanları.
5. Hafta  Meclisler ve halkın yönetime katılmaya başlaması.
6. Hafta  Osmanlı Aydınının demokratik hak ve özgürlük mücadeleleri
7. Hafta  İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin hazırlanması, ilanı ve Meşruti yönetime geçiş
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta  Kanun-i Esasinin içeriği ve tahlili.
10. Hafta  II. Abdülhamid’in Meclisi tatil etmesi ve Osmanlı Aydınlarının örgütlü mücadelesi
11. Hafta  II. Meşrutiyet’in ilanı ve Siyasi partilerin oluşumu.
12. Hafta  Cumhuriyet yönetimine geçiş ve Tek Parti yönetimi.
13. Hafta  1946 Seçimi ve Çok partili sisteme geçiş mücadeleleri
14. Hafta  1950 sonrası Siyasi Partiler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  --
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  --
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
1
5
5
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
73
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel kimya bilgilerini kimya problemlerine uygulayarak problemleri çözme becerisi kazanmak.
2
Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olmak.X
3
Kimya bilgisini kalitatif ve kantitatif problemlerin çözümüne etkin şekilde uygulayabilir.X
4
Bilimsel bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde aktarabilir.X
5
Kimya kanunlarını, konularını ve temel kurallarını yeni proseslere uygulayabilme becerisine sahip olmakX
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmakX
7
Bireysel çalışma becerisi kazanmakX
8
Kimya ve ilgili alanlardaki endüstriyel veya araştırma geliştirme laboratuvarlarında çalışabilir.
9
Disiplinler arası çalışma bilgi ve becerisine sahip olurX
10
Kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım ve kimya ile ilgili her türlü alanlarda çalışırX