GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİMSEL MUHAKEME TEKNİKLERİ/SOS1003
Dersin Adı: BİLİMSEL MUHAKEME TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Öğr. Gör. İbrahim YUKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ibrahimyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ibrahimyuksel@gazi.edu.tr,ibrahimyuksel7@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel muhakemenin önemi hakkında bilgi sahibi olur. Bilimsel muhakeme bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.
Bilimsel muhakeme ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Bilimsel muhakemenin önemi ve özellikleri
2. Hafta   Piaget ve Vygotsky’e göre soyut işlemler dönemi
3. Hafta  Değişkenleri belirleme ve kontrol etme ve örnek etkinlikleri
4. Hafta   Değişkenleri belirleme ve kontrol etme ve örnek etkinlikleri
5. Hafta  Kombinezyonel düşünme ve örnek etkinlikleri
6. Hafta  Kombinezyonel düşünme ve örnek etkinlikleri
7. Hafta   Olasılıklı düşünme ve örnek etkinlikleri
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Olasılıklı düşünme ve örnek etkinlikleri
10. Hafta  Hipotetik düşünme ve örnek etkinlikleri
11. Hafta  Hipotetik düşünme ve örnek etkinlikleri
12. Hafta  Korelasyonel düşünme ve örnek etkinlikleri
13. Hafta   Korelasyonel düşünme ve örnek etkinlikleri
14. Hafta  Orantısal düşünme ve örnek etkinlikleri
15. Hafta  Orantısal düşünme ve örnek etkinlikleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Adey, P. S., Shayer, M. and Yates, C. (1989). Thinking Science: Student and Teachers’ Materials for the CASE Intervention. (London: Nelson (1st Edition)). Adey, P. and Shayer, M. (1994). Really Raising Standards: Cognitive Intervention and Academic Achievement. London: Routledge. Lawson, A.E., Clark, B., Cramer-Meldrum, E., Falconer, K.A., Sequist, J.M and. Kwon, Y. (2000). Development of scientific reasoning in college biology: Do two levels of general hypothesis- testing skills exist? Journal of Research in Science Teaching, 37(1), 81–101
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Tahmin Gözlem Açıklama Yöntemi,Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
3
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel kimya bilgilerini kimya problemlerine uygulayarak problemleri çözme becerisi kazanmak.
2
Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olmak.
3
Kimya bilgisini kalitatif ve kantitatif problemlerin çözümüne etkin şekilde uygulayabilir.
4
Bilimsel bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde aktarabilir.X
5
Kimya kanunlarını, konularını ve temel kurallarını yeni proseslere uygulayabilme becerisine sahip olmakX
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmakX
7
Bireysel çalışma becerisi kazanmakX
8
Kimya ve ilgili alanlardaki endüstriyel veya araştırma geliştirme laboratuvarlarında çalışabilir.
9
Disiplinler arası çalışma bilgi ve becerisine sahip olurX
10
Kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım ve kimya ile ilgili her türlü alanlarda çalışır