GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SATRANÇ/SOS1001
Dersin Adı: SATRANÇ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. İbrahim YÜKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ibrahimyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ibrahimyuksel@gazi.edu.tr,ibrahimyuksel7@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Satrancın tarihçesi ve Gazi Üniversitesi satranç tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
Satranç tahtasını ve taşlarını tanır, örnek alıştırmalar çözer.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders ve ders içerik tanıtımı, tanışma ve görev dağılımı, satrancı seçme amacınız ve beklentileriniz
2. Hafta  Satrancın tarihçesi ve Gazi Üniversitesi satranç tarihçesi
3. Hafta  Satranç tahtasının ve taşların tanıtımı, örnek alıştırmalar
4. Hafta  Oyun kuralları (FIDE, rok, geçerken alma vb.)
5. Hafta  Açılış ilkeleri
6. Hafta  İspanyol açılışı ve ana devam yolları
7. Hafta  İtalyan açılışı ve ana devam yolları
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Açılışlarla ilgili oynanmış oyunlar
10. Hafta   Satrançta oyun ortası
11. Hafta  Satrançta oyun sonu (mat, pat vb.)
12. Hafta  Üniversitemizde düzenlenen turnuvalardaki (bireysel satranç turnuvası ve fakülteler arası lig) çalışma özetlerinin değerlendirilmesi
13. Hafta   Satrançta oyun sonu ile ilgili ünlü oyunların analizi
14. Hafta   Öğrenciler arası satranç turnuvası ve oyunların analizi
15. Hafta  Telafi haftası
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  http://satranc.gazi.edu.tr/ http://www.tsf.org.tr/federasyon/tarihce) Aktar,T. (2006). Eşlendirme ve Eşitlik Bozma Sistemleri. (Neyir Matbaacılık) Kulaç, O. (2007). 1. ve 2 Kademe Antrenör İnteraktif Satranç Kitabı. (Printer Ofset Matbaacılık) Kulaç, O.Satranç Öğretmen Kılavuz Kitabı. (Neyir Matbaacılık) Livshitz, A. (1997). Test Your Chess IQ.(Everyman Chess Series)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
7
7
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
6
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel kimya bilgilerini kimya problemlerine uygulayarak problemleri çözme becerisi kazanmak.
2
Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olmak.
3
Kimya bilgisini kalitatif ve kantitatif problemlerin çözümüne etkin şekilde uygulayabilir.
4
Bilimsel bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde aktarabilir.X
5
Kimya kanunlarını, konularını ve temel kurallarını yeni proseslere uygulayabilme becerisine sahip olmak
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmakX
7
Bireysel çalışma becerisi kazanmakX
8
Kimya ve ilgili alanlardaki endüstriyel veya araştırma geliştirme laboratuvarlarında çalışabilir.X
9
Disiplinler arası çalışma bilgi ve becerisine sahip olurX
10
Kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım ve kimya ile ilgili her türlü alanlarda çalışırX