GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MALZEME BİLGİSİ/KIM 3018
Dersin Adı: MALZEME BİLGİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Haşim YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geri kazanım, geri dönüşüm, atık azaltımı, tekrar kullanım ve bertaraf kavramlarını tarif ederek birbirinden farklılıklarını ayırt edebilir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geri kazanım ve geri dönüşüm terimlerinin tanımlanması, Geri kazanımın önemi, amacı, ülke ekonomisine katkısı, çevre ve insan sağlığına faydaları
2. Hafta  Geri dönüşüm sembolleri ve ifade ettiği manalar. Geri dönüştürülebilen atık malzemeler
3. Hafta  Atık yönetmelikleri, kanuni düzenlemeler ve kurumlara yüklediği sorumluluklar. Türkiye´de ve dünyada geri kazanım istatistikleri.
4. Hafta  Geri dönüşüm sisteminin genel basamaklarının tanımlanması
5. Hafta  Plastik atıklarının nasıl toplanacağı, nasıl sınıflandırıldığı, hangi işlem aşamalarından geçirilerek tekrar kullanıma kazandırıldığı ve geri dönüşüm
6. Hafta  Plastik atıklarının nasıl toplanacağı, nasıl sınıflandırıldığı, hangi işlem aşamalarından geçirilerek tekrar kullanıma kazandırıldığı ve geri dönüşüm
7. Hafta  Demir/çelik ve paslanmaz çelik atıklarının nasıl toplanacağı, nasıl sınıflandırıldığı, hangi işlem aşamalarından geçirilerek tekrar kullanıma kazandır
8. Hafta  Demir/çelik ve paslanmaz çelik atıklarının nasıl toplanacağı, nasıl sınıflandırıldığı, hangi işlem aşamalarından geçirilerek tekrar kullanıma kazandır
9. Hafta  ARASINAV
10. Hafta  Kağıt/karton ve kompozit atıklarının nasıl toplanacağı, nasıl sınıflandırıldığı, hangi işlem aşamalarından geçirilerek tekrar kullanıma kazandırıldığı
11. Hafta  Cam atıklarının nasıl toplanacağı, nasıl sınıflandırıldığı, hangi işlem aşamalarından geçirilerek tekrar kullanıma kazandırıldığı ve geri dönüşüm semb
12. Hafta  Cam atıklarının nasıl toplanacağı, nasıl sınıflandırıldığı, hangi işlem aşamalarından geçirilerek tekrar kullanıma kazandırıldığı ve geri dönüşüm semb
13. Hafta  Pil ve akümülatör atıklarının nasıl toplanacağı, nasıl sınıflandırıldığı, hangi işlem aşamalarından geçirilerek tekrar kullanıma kazandırıldığı ve ger
14. Hafta  FİNAL
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
7
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel kimya bilgilerini kimya problemlerine uygulayarak problemleri çözme becerisi kazanmak.X
2
Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olmak.X
3
Kimya bilgisini kalitatif ve kantitatif problemlerin çözümüne etkin şekilde uygulayabilir.X
4
Bilimsel bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde aktarabilir.X
5
Kimya kanunlarını, konularını ve temel kurallarını yeni proseslere uygulayabilme becerisine sahip olmakX
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmakX
7
Bireysel çalışma becerisi kazanmakX
8
Kimya ve ilgili alanlardaki endüstriyel veya araştırma geliştirme laboratuvarlarında çalışabilir.X
9
Disiplinler arası çalışma bilgi ve becerisine sahip olurX
10
Kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım ve kimya ile ilgili her türlü alanlarda çalışırX