GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİMİN DOĞASI/KIM 1003
Dersin Adı: BİLİMİN DOĞASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Haşim YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler bilimin amacını ve karakteristiklerini tartışabilir








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından bu yana evrimi
2. Hafta  İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim.
3. Hafta  Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana batıda Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi
4. Hafta  20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri.
5. Hafta  Bilim, bilimsel bilgi, bilimsel süreçler, bilim ve felsefe
6. Hafta  Bilimin doğası ve boyutları
7. Hafta  Bilimsel okuryazarlık-Teknoloji ve teknoloji okuryazarlığı-Fen-Teknoloji-Toplum
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta   Öğrencilerin bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları (Mısır-Çin)
10. Hafta   Öğrencilerin bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları (İslam dünyası)
11. Hafta  Öğrencilerin bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları (Helenistik Dönem)
12. Hafta  Öğrencilerin bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları (Ortaçağ Dönemi)
13. Hafta  Öğrencilerin bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları (Rönesans Dönemi)-Galileo ile ilgili drama
14. Hafta  Öğrencilerin bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları (17. ve 18. YY Dönemi)
15. Hafta  Öğrencilerin bilim ve teknolojiye katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları (17. ve 18. YY Dönemi)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  YOK
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel kimya bilgilerini kimya problemlerine uygulayarak problemleri çözme becerisi kazanmak.X
2
Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olmak.X
3
Kimya bilgisini kalitatif ve kantitatif problemlerin çözümüne etkin şekilde uygulayabilir.X
4
Bilimsel bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde aktarabilir.X
5
Kimya kanunlarını, konularını ve temel kurallarını yeni proseslere uygulayabilme becerisine sahip olmakX
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmakX
7
Bireysel çalışma becerisi kazanmakX
8
Kimya ve ilgili alanlardaki endüstriyel veya araştırma geliştirme laboratuvarlarında çalışabilir.X
9
Disiplinler arası çalışma bilgi ve becerisine sahip olurX
10
Kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım ve kimya ile ilgili her türlü alanlarda çalışırX