GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL KİMYA-II/KIM1002
Dersin Adı: GENEL KİMYA-II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Gökçen BİRLİK DEMİREL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gbirlik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler benzer-benzeri çözer ifadesinin ne anlama geldiğini, çözeltilerin nasıl oluştuğunu, gazların sıvılardaki çözünürlüğünü, çözeltilerin yüzdes
Öğrenciler kimyasal dengeyi yorumlayacak, denge reaksiyonlarının yönünün nasıl belirleneceğini, denge reaksiyonlarının yönünün nasıl belirleneceğini c







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çözeltilerin Özellikleri:Çözünen ve Çözücü, Çözünürlüğü etkileyen Faktörler,
2. Hafta  Çözelti Entalpisi, Çöözeltilerin Koligatif Özellikleri
3. Hafta  Kimyasal Denge: Denge Sabiti, Heterojen Denge, Denge Sabitinin Kullanılması, Reaksiyönün Yönünü Etkileyen Faktörler
4. Hafta  Asit ve Bazlar: Asit ve Baz Nedir? Asit Baz Tanımları, Konjuge Asit BazÇiftleri, pH, Zayıf Asit ve Bazlar
5. Hafta  Zayıf Asit ve Bazların PH larının Hesaplanması, Poliprotik Asit ve Bazlar
6. Hafta  Tuz çözeltileri: Asidik ve bazik İyonlar, Tuz Çözeltilerinin pH ları
7. Hafta  Karışık Çözeltilerin pH'ı, Titrasyon, Kuvvetli Asit-Kuvvetli Baz Titrasyonu, Kuvvetli Asit-Zayıf Baz Titrasyonları, Tampon Çözeltiler
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Termokimya. Enerji Transferi, Eksotermik ve Endotermik İşlemler, Isı Transferinin Ölçülmesi, Erime ve Süblimleşme, Kimyasal Değişim Entalpisi, Reaksiy
10. Hafta  Hess kanunu, Reaksiyon Isısı, Yanma Entalpisi, Standart oluşum entalpileri
11. Hafta  Termodinamik, Termodinamiğin Birinci Kanunu, Isı ve İş, Kendiliğinden Değişikliğin Yönü, serbest Enerji
12. Hafta  Elektrokimya: Elektron Transferi, Galvanik Sell, Hücre Potansiyeli, Nerns Eşitliği, Elektrolitik Hücreler
13. Hafta  Kinetik: Reaksiyon Hızları, Konsantrasyon ve hız, Hız Kanunları, Birinci Dereceden Hız Kanunu, İkinci Mertebeden Reaksiyonlar, Reaksiyon Hızının Kontr
14. Hafta  Esas Grup Elementleri, d-Blok Elementler
15. Hafta  Karbon Esaslı Maddeler, Hidrokarbonlar, Alkanlar, Alkenler, Alkinler, Aromatik Bileşikler, Fonksiyonel Gruplar, İzomerler
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Atkins, P., Jones, L. 1997; Chemistry. W.H. Freeman and Company, New York, 886 p.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
1
11
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
6
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel kimya bilgilerini kimya problemlerine uygulayarak problemleri çözme becerisi kazanmak.X
2
Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olmak.
3
Kimya bilgisini kalitatif ve kantitatif problemlerin çözümüne etkin şekilde uygulayabilir.X
4
Bilimsel bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde aktarabilir.X
5
Kimya kanunlarını, konularını ve temel kurallarını yeni proseslere uygulayabilme becerisine sahip olmakX
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmakX
7
Bireysel çalışma becerisi kazanmakX
8
Kimya ve ilgili alanlardaki endüstriyel veya araştırma geliştirme laboratuvarlarında çalışabilir.X
9
Disiplinler arası çalışma bilgi ve becerisine sahip olurX
10
Kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım ve kimya ile ilgili her türlü alanlarda çalışırX