GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENSTRÜMANTAL ANALİZ/KIM 3005
Dersin Adı: ENSTRÜMANTAL ANALİZ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ümmihan TAŞKOPARAN YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Aletli analiz tekniklerini bilir
Spektroskopik, kromatografik ve diğer analiz tekniklerini uygular







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, Enstrümental yöntemlerin sınıflandırılması, Yöntem seçimi
2. Hafta  Cihazların performans özellikleri, Enstrümental yöntemlerin kalibrasyonu
3. Hafta  Sinyaller ve gürültü, Spektrometrik yöntemlere giriş
4. Hafta  Optik cihazların bileşenleri
5. Hafta  Optik atomik spektrometriye giriş, Atomik absorpsiyon ve atomik floresans spektrometri
6. Hafta  Atomik emisyon spektrometri
7. Hafta  Atomik kütle spektrometri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Moleküler spektroskopiye giriş, Beer yasası, UV / Görünür bölge moleküler absorpsiyonu.
10. Hafta  Moleküler lüminesans spektrometri, infrared spektroskopiye giriş. Uzak, orta ve yakın infrared spektroskopi.
11. Hafta  Raman Spektroskopi ve Nükleer manyetik rezonans spektroskopiye giriş.
12. Hafta  Moleküler kütle spektrometri ve yüzey analizi metotları.
13. Hafta  Ayırma yöntemlerine giriş, kromatografi kavramı ve gaz kromatografisi
14. Hafta  Ayırma yöntemlerine giriş, kromatografi kavramı ve gaz kromatografisi
15. Hafta  Yüksek performanslı sıvı ve süper kritik akışkan kromatografisi, kapiler elektroforeze giriş.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Enstrumantal Analiz İlkeleri, Skoog-Holler-Nieman: Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz (Çeviri editörleri), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
5
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel kimya bilgilerini kimya problemlerine uygulayarak problemleri çözme becerisi kazanmak.X
2
Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olmak.X
3
Kimya bilgisini kalitatif ve kantitatif problemlerin çözümüne etkin şekilde uygulayabilir.X
4
Bilimsel bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde aktarabilir.X
5
Kimya kanunlarını, konularını ve temel kurallarını yeni proseslere uygulayabilme becerisine sahip olmakX
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmakX
7
Bireysel çalışma becerisi kazanmakX
8
Kimya ve ilgili alanlardaki endüstriyel veya araştırma geliştirme laboratuvarlarında çalışabilir.X
9
Disiplinler arası çalışma bilgi ve becerisine sahip olurX
10
Kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım ve kimya ile ilgili her türlü alanlarda çalışırX