GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YOĞUN MADDE FİZİĞİ II/FIZ4006
Dersin Adı: YOĞUN MADDE FİZİĞİ II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Halil BERBEROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halilb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kristal Bağlanma, Kristal Yapılar ve Kusurlar, Karşıt Örgü, Atom Yerdeğiştirmeleri ve Fononlar, Titreşim Kipleri, Isısal Özellikleri açıklamalı
Katıhal Fizik problemlerini tanıyabilmeli, çözebilmeli ve yorumlayabilmeli
Bilim ve teknolojinin gelişiminde büyük bir öneme sahip olan Katıhal Fiziğinin önemini kavrayarak yenilikleri takip edebilmeli, kendini geliştirebilme
Kazandığı Matematik, Kuvantum Mekaniği ve Katıhal Fiziği bilgilerini Katıhal Fiziği problemlerine uygulayabilmeli





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yarıiletken Cihaz Fiziği: Yarıiletkenlerin Kristal Büyümesi, Gunn Etkisi, Pn-Kavşakları Tükenme Genişliği, Metal-Yarı İletken Kavşak - Schottky Bariye
2. Hafta  Fermi Yüzeyleri ve Metaller: İndirgenmiş Bölge Şeması, Periyodik Bölge Şeması, Fermi Yüzeylerinin Oluşturulması, Wigner-Seitz Yöntemi
3. Hafta  Fermi Yüzeyi Çalışmalarında Deneysel Yöntemler: Manyetik Alanda Yörüngelerin Kuantalanması, de Haas-Van Alphen Etkisi, Altın ve Bakırın Fermi Yüzeyi
4. Hafta  Manyetizma, Mangonlar ve Manyetik Rezonans: Diamanyetizma ve Paramanyetizma, Ferromanyetizma
5. Hafta  Ferrimanyetic Düzen: Curie Sıcaklığı ve Ferimag netlerin Duygunluğu
6. Hafta  Magnetik Rezonans: Nükleer Magnetik Rezonans
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Çizgi Genişliği, Aşırı İnce Yarılma, Nükleer Kuadrupol Rezonans, Ferromanyetik Rezonans, Antiferro-manyetik Rezonans, Elektron Paramanyetik Rezonans,
9. Hafta  Lazerler Diğer Konuların Kısa Özeti: Spintronik veya Magneto-elektronik, Kondo Etkisi, Spin Glass ve Solitonlar
10. Hafta  Süperiletkenlik: Deneysel İnceleme: Süperiletkenliğin Oluşumu, Manyetik Alanda Süper İletkenliğin Yokedilmesi
11. Hafta  Meissner Etkisi, Isı Kapasitesi, Enerji Aralığı, Mikrodalga ve Kızılötesi Özellikler, İzotop Etkisi, Teorik İnceleme: Süperiletkenliğe Geçişin Termo-d
12. Hafta  Süperiletkenliğin BCS Teorisi, Süperiletken Bir Halkada Akı Kuantalanması, Vortex Durumu, Kalıcı Akımların Süresi, II Tür Süperiletkenler
13. Hafta  Josephson Superiletken Tünellenmesi, Dc Josephson Etkisi, Ac Josephson Etkisi, Yüksek–Sıcaklık Süperiletkenleri
14. Hafta  Katıların Optik Özellikleri
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1-Katıhal Fiziğine Giriş (Charles KITTEL), Çeviri: B. Karaoğlu, ARTE-Bilgi Tek (1996 2-Katıhal Fiziği, J.R. HOOK & H.E. Hall, çeviri: F. Köksal, M. Altunbaş, M. Dinçer 3-Katıhal Fiziğine Giriş, Prof. Dr. Mustafa DİKİCİ, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Samsun (1993)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
140
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.