GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RADYASYONDAN KORUNMA FİZİĞİ/FIZ3014
Dersin Adı: RADYASYONDAN KORUNMA FİZİĞİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Erhan ESER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/erhaneser
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erhaneser@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Radyasyon Zırhlamayı öğrenir
radyasyon Korunması Standartlarını öğrenir
Radyasyonun İnsanlar üzerindeki etkileri öğrenir
Radyoaktif artıklar ve nasıl zararsız hale getirildiklerini öğrenir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Radyasyon fiziği
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Radyasyonun temel kavramları ve birimleri
2. Hafta  Radyasyonun İnsanlar üzerindeki Etkileri
3. Hafta  Temel radyasyon Korunması Standartları
4. Hafta  Radyasyondan korunma ile ilişkili uluslararası tavsiyeler ve ilgili kuruluşların raporları
5. Hafta  Radyasyondan korunma ile ilişkili uluslararası tavsiyeler ve ilgili kuruluşların raporları
6. Hafta  Ulusal radyasyon güvenliği mevzuatı
7. Hafta  Ulusal radyasyon güvenliği mevzuatı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Radyasyon Zırhlaması
10. Hafta  Radyasyon Kontrolü ve korunması programları
11. Hafta  Radyasyon Kontrolü ve korunması programları
12. Hafta  Radyasyon kazaları ve kazalardan korunma
13. Hafta  Radyasyon kazaları ve kazalardan korunma
14. Hafta  Radyoaktif artıklar ve zararsız hale getirilmeleri
15. Hafta  Radyoaktif artıklar ve zararsız hale getirilmeleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   J.Martin, Çev.Edt. G.Tanır, Radyasyon ve Radyasyondan korunma fiziği, Palme Yay.Evi 2013. Nejat Aybers, Ahmet Bayülken, Nükleer Reaktörlerin Güvenliği, İstanbul Teknik Üniversite Matbaası, Gümüşsuyu, 1992 Selahattin A. Göksel, Radyasyonların Biyolojik Etkileri ve Radyasyon Korunması, İstanbul Teknik Üniversitesi Matbaası, Gümüşsuyu, 1973 Fehime Bayvas, Radyoaktivite Radyasyon ve Nükleer Enerji, 1989. 1990 Recommendations of the International Commission on Radiological Protection-ICRP, Report No.60 (1990), International Basic Safety Standarts for Protection Against Ionizing Radiation and for the Safety of Radiation Sources - Safety Series:115, International Atomic Energy Agency, IAEA (1996), Ulusal mevzuat; TAEK Kanunu (1982), Radyasyon Güvenliği Tüzüğü (1985), Radyasyon Güvenliği Yönetmeliği (2000), Tıpta Tedavi Amacıyla İyonlaştırıcı Radyasyon Kaynaklarını İçeren Tesislere Lisans Verme Yönetmeliği (1994), AB Radyasyondan Korunma Mevzuatı OECD/NEA.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
2
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
11
8
88
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X