GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRONİK II/FIZ2010
Dersin Adı: ELEKTRONİK II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.. Dr. Halil Berberoglu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://pfizik.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-personel-62145
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halilb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fizik açısından düşünmeyi geliştirme.
Deneysel pratikliği geliştirme.
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanma.
Disiplinler arası ilişkiyi geliştirme.
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenme.
Kendini daima geliştirme çabasında olma.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Transistörlerde Stabilizasyon(Kararlılık): Kararlılık ve Kararlılık Faktörü, Kararlılık Devreleri.
2. Hafta  Transistörler II:Alan Etkili Transistörler,Drain Karakteristikleri,Transfer Karakteristikleri,FET Yükselteç Devreleri,IGFET,MOSFET
3. Hafta  Yükselteç Olarak MOSFET Devreleri, MOSFET lerin Uygulama Alanları , İntegre Devreler, Fabrikasyon İşlemleri, Pratik İntegre Devreler.
4. Hafta  İşlemsel Yükselteçler : Negatif Geribesleme , Gerilimle Geribesleme, Akımla Geribesleme, Kararlılık.
5. Hafta  İşlemsel Geribesleme ,Sözde Toprak, Matematiksel İşlemler, Basit Yükselteç.
6. Hafta  İşlemsel Yükselteç Devreleri ,Pratik Yükselteçler, Genlik, Band Genişliği.
7. Hafta  İşlemsel Yükselteç Uygulamaları , İntegral alan ve Türev Alan Devreler, Logaritmik Yükselteç, Aktif Süzgeç, Karşılaştırıcı.
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Analog Bilgisayarlar, Simulasyon, Sönümlü Harmonik Osilatör.
10. Hafta  İşlemsel Yükselteçler II: Pozitif Geribesleme.
11. Hafta  RC Osilatörleri ,Faz Kaymalı Osilatörler, Wien Köprülü Osilatörler.
12. Hafta  Rezonans Devreli Osilatörler.
13. Hafta  LC’ li Osilatörler, Kristalli Osillatörler.
14. Hafta  Negatif Dirençli Osilatörler ,Kararlılık Analizi, Tünel Diyodlu Osilatörler.
15. Hafta  Rölaksasyon Osilatörleri ,Testeredişi Üreteçleri, Çoktitreşkenler.
16. Hafta  Yarıyıl Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-ELEKTRONİK AYGITLAR ve DEVRE TEORİSİ, Robert Boylestad and Louis Nashelsky, Çeviri editörü. Doç. Dr. İsmail Coşkun, MBE yayınevi,1987 2-Elektronik laboratuarı I Deney Kitapçığı Fenciler için Temel Elektronik, Yazarı: James J. Brophy, Çeviri Editörü: Prof.Dr. Mehmet Zengin 3-Basic Electronics For Scientists, J.J. Brophy, Fifth Edt., McGraw-Hill Int. Edt.,1987 4-The Art of Electronics, T. C. Hayes, P. Horowitz, Cambridge Univ.Press.,1989 5-Fundamentals of Electronic Cicuit Design, D&D. Comer, J.Wiley and Sons Ltd., 2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
9
2
18
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
142
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilir
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilir
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X