GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÜKLEER RADYASYON DEDEKTÖRLERİ/FIZ4015
Dersin Adı: NÜKLEER RADYASYON DEDEKTÖRLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Erhan ESER, Doç.Dr. Mustafa Hicabi BÖLÜKDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/erhaneser/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erhaneser@gazi.edu.tr, mustafahicabi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fizik açısından düşünmeyi geliştirme.
Deneysel pratikliği geliştirme.
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanma.
Disiplinler arası ilişkiyi geliştirme.
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenme.
Kendini daima geliştirme çabasında olma.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Radyasyon fiziği dersini almış ve devam etmiş olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Radyasyon fiziği
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Radyasyon, Radyasyon kaynakları,Radyasyon Birimleri ve iyonize ve iyonize olmayan radyasyon
2. Hafta  Radyasyonun Madde etkileşmesi, minimum ve maksimum enerji transferi
3. Hafta  Radyasyon dedektörlerinin genel özellikleri, Radyasyon sayımında istatistiki hatalar
4. Hafta  İyon odası
5. Hafta  Geiger-Müller dedektörleri
6. Hafta  İnorganik ve Organik Sintilasyon dedektörleri
7. Hafta  Fotodedektörler
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Yarıiletken dedektörleri
10. Hafta  Diğer Katıhal dedektörleri
11. Hafta  Puls işlenmesi ve şekillendirilmesi
12. Hafta  Lineer ve logic sinyal fonksiyonları
13. Hafta  Dedektörlerin elektroniği
14. Hafta  Parçacık dedektörleri
15. Hafta  Parçacık dedektörlerinin uygulamaları
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-“Nükleer Radyasyon Dedektörlerine Giriş”, Cooper, P.N., 1986, Cambridge University Presss, Cambridge. 2-Parçacık Dedektörleri, Claus Grupen and Boris Shwartz (2008)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
6
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
5
 Pratik
0
0
 Quiz
2
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X