GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÖTRON FİZİĞİ/FIZ4013
Dersin Adı: NÖTRON FİZİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Erhan ESER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/erhaneser
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erhaneser@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Serbest Nötronların özellikleri, Nötron fiziğinin esasları, Nötron kaynaklarını öğrenir
Nötronların yavaşlatılması, Termal nötronların özelliklerini öğrenir
Nötronların madde ile etkileşmesi, nötron dedektörlerini öğrenir
Nötronlardan korunmayı öğrenir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Modern fizik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Serbest Nötronların özellikleri
2. Hafta  Nötron fiziğinin esasları
3. Hafta  Nötron Reaksiyonları: Nükleer Fisyon, Işınımlı Yakalanma, Esnek Saçılma, Esnek Olmayan Saçılmalar
4. Hafta  Nükleer Tesir Kesitleri, Nötron Tesir Kesitlerinin Karakteristikleri
5. Hafta  Nötronların yavaşlatılması, Termal nötronların özellikleri
6. Hafta  Nötron Demetinin Madde İle Etkileşmesi, Diferansiyel Saçılma Tesir Kesitleri,
7. Hafta  Esnek Saçılma Kinematiği. Zincirleme Fisyon Reaksiyonlarının Fiziği
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Nötronların Zincirleme fisyon Reaksiyonları
10. Hafta  Çoğaltma Faktörü ve Nükleer Kritiklik
11. Hafta  Zincir Reaksiyonlarının Kinetiği
12. Hafta  Nötron Transport Denklemi
13. Hafta  Nötronların dedeksiyonu
14. Hafta  Nötronların dedeksiyonu
15. Hafta  Nötronların dedeksiyonu
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  K.H.Beckurts; K. Wirtz, Neutron physics, Springer-Verlag, 1964. Raymond L. Murray., Introduction to Nuclear Engineering,Prentice-Hall,INC.1954. Duderstadt J.J. and Martin W.R., Transport Theory, Wiley , New York,1979 Bell George I. and Glasstone Samuel, Nuclear Reactor Theory, Krieger Publishing Company, 1985. Lamarsh John R., Introduction to Nuclear Reactor Theory , Amer Nuclear Society; ISBN: 0894480405; September 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
2
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
98
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X