GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ/FIZ3027
Dersin Adı: VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Halil Berberoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://pfizik.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-personel-62145
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halilb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fizik açısından düşünmeyi geliştirme.
Deneysel pratikliği geliştirme.
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanma.
Disiplinler arası ilişkiyi geliştirme.
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenme.
Kendini daima geliştirme çabasında olma.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Veri Kavramı ve Veri Elde Etme Yöntemleri
2. Hafta  Veri Analizinde Kullanılacak İstatistiksel Tekniğin Seçimi
3. Hafta  SPSS Paket Programına Giriş
4. Hafta  SPSS’te Veri İşlemleri
5. Hafta  SPSS’te Veri İşlemleri
6. Hafta  Betimsel İstatistikler
7. Hafta  İki Grup Karşılaştırması için Testler
8. Hafta  Varyans Analizi
9. Hafta  Arasınav
10. Hafta  Parametrik Olmayan Testler
11. Hafta  Parametrik Olmayan Testler
12. Hafta  Doğrusal Regresyon ve Korelasyon Analizi
13. Hafta  Faktör Analizi
14. Hafta  Kümeleme Analizi
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Ural, Ayhan, İbrahim Kılıç, (2011), Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. 2-Nakip, Mahir, (2006), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 3-Özdamar Kazım, (2004), Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi 1, Kaan Kitabevi, Eskişehir
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
8
8
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilir
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X