GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TİTREŞİMLER VE TEKNOLOJİK UYGULAMALARI/FIZ3023
Dersin Adı: TİTREŞİMLER VE TEKNOLOJİK UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr Halil berberoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://pfizik.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-personel-62145
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halil@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazandırma
Analitik düşünce becerisi kazandırma
Disiplinler arası çalışma becerisi kazandırma






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Titereşim temel bilgiler
2. Hafta  Titreşim türleri
3. Hafta  Titreşim analizi
4. Hafta  Sönümsüz serbest titreşim
5. Hafta  Sistemin kuvvet etkisi altında olmadan titremesinin sebebi nedir?
6. Hafta  Sönümlü serbest titreşim
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Sönümlü zorlamalı titreşim
9. Hafta  Rezonansın sebebi nedir?
10. Hafta  Kütle-Yay-Sönüm Modeline Kompleks Bir Kuvvet Uygulamak
11. Hafta  Frekans Cevabı Modeli
12. Hafta  Vibrasyon (titreşim) motorları
13. Hafta  Mekanik titreşimlerin tanıtımı analiz yöntemler
14. Hafta  Teknolojik uygulamaları
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final sınivı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Rao, Singiresu, Mechanical Vibrations, Addison Wesley, 1990 2-Thompson, W.T., Theory of Vibrations, Nelson Thornes Ltd, 1996 3-Hartog, Den, Mechanical Vibrations, Dover Publications, 1985
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
66
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X