GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOFİZİK/FIZ3013
Dersin Adı: BİYOFİZİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Erhan ESER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/erhaneser
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erhaneser@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Canlı organizmaların incelenmesinde fizik yasalarını uygulayabilme
Biyolojik makro molekülleri öğrenebilme
Enerji kavramını biyolojik sistemlere uygulayabilme
Elektromanyetik dalgaların biyolojik etki ve uygulamalarını kavrayabilme

Kendini daima geliştirme çabasında olma.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  G. Ronto and Tarjan, 1999. “An introduction to biophysics with medical orientation”, Akademia Kiado, Budapest. Ferit Pehlivan, 2004, “Biyofizik”, Ankara
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Biyofiziğin konusu, Biyofizik ve bilimler arası ortak disiplinler
2. Hafta  Biyofiziğin kapsamı ve dalları, Birer açık sistem olarak canlılar, Canlı organizmalarda madde ve enerji taşınım yolları ve yasaları
3. Hafta  Atomun vektör modeli ve elektron düzeni, yörünge açısal momentumu,manyetik moment, elektron spini, toplam açısal momentum, çok elektronlu sistemlerde
4. Hafta  Canlıların atomik ve moleküler içeriği, Molekül içi ve moleküller arası bağlar, kuvvetli etkileşimler, zayıf etkileşimler, Hidrojen bağı,
5. Hafta  Suyun özellikleri ve canlılar için önemi, sulu çözeltiler, asitler, bazlar
6. Hafta  Biyolojik makromoleküller, aminoasitler,peptit bağı, proteinler, nükleik asitler, lipitler
7. Hafta  Biyolojik sistemlerde enerji dönüşümleri, Termodinamiğin birinci yasası, termodinamiğin ikinci yasası
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Gibbs serbest enerjisi, fotosentez, solunum, Biyomoleküler sistemlerde enerji aktarımı, Reaksiyonlar ve kataliz etkisi, İnsanda enerji gereksinimi
10. Hafta  Hücre ve hücre zarı, difüzyon, fick yasaları, zarlarda difüzyon ve osmos
11. Hafta  Hücre zarlarının moleküler organizasyonu, hücre zarlarında tanecik geçişleri, pasif taşınım, aktif taşınım
12. Hafta  Işıma ve canlılar, elektromanyetik dalgaların biyolojik etki ve uygulamaları, radyo dalgaları, mikrodalgalar, Kızıl ötesi ışınlar, görünür ışık, moröt
13. Hafta  X-ışınlarının saçılma ve soğrulma mekanizmaları, X-ışınlarının özellikleri, biyolojik etkileri
14. Hafta  Radyoaktivite, alfa ışınları, beta ışınları, gama ışınları, aktiflik ve yarı ömür,
15. Hafta  Işımanın soğrulması ve etkileri ile ilgili kavramlar ve birimleri, İyonlayıcı ışımanın biyolojik etki ve uygulamaları, Radyasyondan korunma
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  G. Ronto and Tarjan, 1999. “An introduction to biophysics with medical orientation”, Akademia Kiado, Budapest. Ferit Pehlivan, 2004, “Biyofizik”, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
2
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X