GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I/FIZ2009
Dersin Adı: BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Erhan ESER, Yrd.Doç.Dr. Halil BERBEROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/erhaneser/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erhaneser@gazi.edu.tr, halilb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fizik açısından düşünmeyi geliştirme.
Deneysel pratikliği geliştirme.
Problem çözme ve analiz etme yeteneği kazanma.
Disiplinler arası ilişkiyi geliştirme.
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenme.
Kendini daima geliştirme çabasında olma.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze ve uygulamalı eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Programlamaya giriş Algoritma ve Akış çizgeleri
2. Hafta  Fortrana Giriş fortran program yapıları veri tipleri sabitler, değişkenler Aritmetik işlemler
3. Hafta  Kontrol Deyimleri Basit İf yapıları Blok if yapıları if-else yapıları case yapıları
4. Hafta  Tekrarlamalı yapılar, Do Döngüleri
5. Hafta  Cycle deyimi ile sonsuz do döngüleri
6. Hafta  Giriş /Çıkış format işlemleri Çıkış Formatları Tamsayı formatı
7. Hafta  Giriş Formatları Tamsayı, Gerçel ve karakter Giriş formatı Read ve Write deyimleri için genel formatlar
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Altprogramlar Function tipi altprogramlar
10. Hafta  Subroutine tipi altprogramları
11. Hafta  Common, Block Data, Equivalance, External Deyimleri
12. Hafta  Diziler, Statik Diziler
13. Hafta  Yarı dinamik ve dinamik diziler
14. Hafta  Dizilerin Giriş ve Çıkışları
15. Hafta  Kütük İşlemleri, Kütük Açılması,Kütük Kapatılması
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Bilgisayar Pogramlama ve Fortran 77 Doç. Dr. Mustafa Aytaç, Yrd. Doç. Dr. H. Kemal Sezen 2-Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri Vatansever, Seçkin Yayıncılık, 2004.3 3-Classical Fortran, M. Kupferschmid, Marcel Dekker Inc., 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
8
5
 Uygulama
4
5
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
8
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X