GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MESLEKİ İNGİLİZCE I/FIZ2007
Dersin Adı: MESLEKİ İNGİLİZCE I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe ve İngil
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. HALİL BERBEROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://pfizik.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-personel-62145
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halilb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İngilizce yazılmış ders kitabı metinlerini sözlük yardımıyla belli seviyede Türkçeye çevirebilme
Fizik dışında temel bilimle ilgili ders kitabındaki konuları okuyunca anlayacak seviyeye gelebilme







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hareket ile ilgili bir okuma parçası
2. Hafta  Mekanikle ilgili çeviri metinleri
3. Hafta  İş ve enerji ile ilgili bir okuma parçası ve çeviri metinleri
4. Hafta  Elektriksel etkileşimler ile ilgili bir okuma parçası
5. Hafta  Elektriksel etkileşimler ile ilgili çeviri metinleri
6. Hafta  Manyetik etkileşimler ile ilgili bir okuma parçası
7. Hafta  Manyetik etkileşimler ile ilgili çeviri metinleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Optikle ilgili çeviri metinleri
10. Hafta  Optikle ilgili çeviri metinleri
11. Hafta  Titreşimler ve Dalgalar ile ilgili çeviri metinleri
12. Hafta  Titreşimler ve Dalgalar ile ilgili çeviri metinleri
13. Hafta  Görelilik teorisi ile ilgili bir okuma parçası
14. Hafta  Görelilik teorisi ile ilgili bir okuma parçası
15. Hafta  Bilimsel bir dergiden seçilmiş makale
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Physics for Physicist and Engineers, Serway, R. İngilizce yazılmış bütün fizik kitapları İngilizce yazılmış bilimsel dergiler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
6
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
83
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olur
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.