GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRON SPİN REZONANS/FIZ4024
Dersin Adı: ELEKTRON SPİN REZONANS
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Halil BERBEROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halilb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek
Karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek
Fizik alanındaki kavramları tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek.
Problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek.
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarına aktarabilecek.
Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme yeterliliğine sahipolabilecek


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Kuantum Fiziği, Atom ve molekül fiziği, Manyetik Rezonans derslerini almış olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Kuantum Fiziği, Atom ve molekül fiziği, Manyetik Rezonans
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rezonans olayı
2. Hafta  Elektron Spin Rezonans Temel kavramları
3. Hafta  Aşırı inceyapı etkileşme sabiti
4. Hafta  Serbest radikaller
5. Hafta  Spin hamiltoniyen Terimleri
6. Hafta  Spin yoğunluk Fonksiyonu
7. Hafta  Q değerinin hesabı
8. Hafta  İzotropik ve anizotropik durumlar
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Yarılmalar
11. Hafta  Etkileşme tensörü
12. Hafta  Yüksek mertebeden aşırı inceyapı etkileşmeleri
13. Hafta  Zeeman etkisi
14. Hafta  Üçlü yapılar ve biradikaller
15. Hafta  Dönem sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Atherton, N.M., “Elektron Spin Resonance Theory and Applications”, Halstedted Press, 1995, New York,USA. 2-Apaydin, F. 1991. Magnetik Rezonans. Hacattepe Üniversitesi Beytepe,600s., Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
10
 Uygulama
2
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
60
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
3
36
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X