GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KATILAŞTIRMA VE FAZ DÖNÜŞÜMLERİ/FIZ4022
Dersin Adı: KATILAŞTIRMA VE FAZ DÖNÜŞÜMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Erhan ESER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halilb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
"Termodinamiğin kanunları, Alaşımlar, dendrit, Çözelti, faz yapısı, intermalik bileşik" Kavramlarını açıklayabilmeli
Katılaştırma olayı ile ilgili bilgi verebilmeli ve anlayabilmeli
Faz diyagramları ve soğurma eğrileri hakkında bilgi verebilmeli






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Termodinamiğin kanunları
2. Hafta  Katılaştırma olayı
3. Hafta  Katı-sıvı ara yüzeyinde atomik transfer, çözülebilirlik
4. Hafta  Katı çözeltiler
5. Hafta  Alaşımlar
6. Hafta  Hücreler, Dendritler
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Çözülebilirlik ve üzerine etkiyen faktörler
9. Hafta  İntermetalik bileşikler
10. Hafta  Soğuma eğrileri
11. Hafta  Faz yapısı
12. Hafta  Faz denge diyagramları (ötektikler)
13. Hafta  Faz denge diyagramı (katı çözelti tipi)
14. Hafta  Faz denge diyagramı (birleşik tip)
15. Hafta  Dönem sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Thermodynamics in materials science, Robert T. DeHoff, McGraw-Hill International, New York, 1993 2-Fundamentals of solidification, W. Kurz, D.J. Fisher, TransTech Publications, USA, 1989. 3-Engineering materials, Vol1, R. L. Timing, Pearson Education Ltd., England, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
60
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
3
30
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
3
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X