GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEORİK MEKANİK I/FIZ3005
Dersin Adı: TEORİK MEKANİK I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Assoc.Dr. Halil BERBEROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halilb@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kazanılan yeterlikler üzerine kurulan, fizikte en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve bilimsel kaynakları bilir
Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek
Fizik alanındaki kavramları tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek
Uzman olan ya da olmayan dinleyici gruplarını, fizik ile ilgili konularda bilgilendirmek, düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açıklamak
Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilmek
Fizikteki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek.
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilmek.
Fizik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
Fizik ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Mekanik ve Diferansiyel Denklemler
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Vektörel İşlem
2. Hafta  Skaler ve Vektörel Operatörler
3. Hafta  Newton Mekaniği
4. Hafta  Korunum Kanunları
5. Hafta  Enerji ve Açısal Momentum
6. Hafta  Merkezi Korunumlu Kuvvetler
7. Hafta  Harmonik Osilatör
8. Hafta  İki Boyutta Harmonik Osilatör
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Lineer Olmayan Osilatör
11. Hafta  Merkezcil Kuvvet
12. Hafta  Hareket Denklemleri
13. Hafta  Kepler Yasaları
14. Hafta  Parçacıklar Sistemi
15. Hafta  Dönem sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Marion, J. B., “Classical Dynamics”, Saunders College Publishing, 1995, USA. 2- Arya, A. P., “Classical Mechanics” Prentice Hall Internatıonal Inc., 1995, USA. 3-Kibble, T. W., Berkshire, F. H., “Klasik Mekanik”, çev. Ed. Çolakoğlu, Kemal, Palme Yay., 1999, Ankara 4-Rızaoğlu, E.,Sünel, N., “Klasik Mekanik”, Okutman Yayıncılık, 2008, Ankara, Türkiye. 5-Goldstein, H., “Classical Mechanics”, Addision-Wesley Publishing, 1980, USA. 6-Barger, V., Olsson, M., “Classical Mechanics: A Modern Perspective”, McGraw-Hill Inc.,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
5
 Quiz
1
50
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
6
84
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
18
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
158
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X