GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Erhan ESER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erhaneser@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları açıklayabilir: Tarihsel verileri keşfedebilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebili
Atatürk İlke ve İnkılaplarını açıklayabilir: Tarihsel sorunları tanımlayabilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını açıklayabilir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Genel Giriş: Neden Tarih – Neden inkılâp Tarihi? Nereden başlayalım?
2. Hafta   İlk Dönemin Genel Özeti…
3. Hafta   Bir arka plan bilgisi: 16.yüzyıldan 20.yüzyıla dek Dünya ve Osmanlı İmparatorluğu
4. Hafta   20.yüzyıl başında Dünya ve Osmanlı İmparatorluğu
5. Hafta   1. Dünya Savaşı: Savaşın Sonu ve Anlaşmalar
6. Hafta   Kurtuluş Savaşı I: Hazırlık, Genelgeler ve Kongreler, Cepheler
7. Hafta   Barış ve Anlaşmalar Dönemi: Mudanya, Lozan ve Bir Devletin Doğuşu
8. Hafta   Yeni Devletin Kurulması – Yasalar, Kurumlar, Devrimler
9. Hafta   Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ve İlk Siyasi Partiler
10. Hafta   2. Dünya Savaşı I: Sebepler – Savaşın Gelişimi
11. Hafta   2. Dünya Savaşı II: Savaşın Sonu (mu?)
12. Hafta   Soğuk Savaş Dönemi ve Sonrası
13. Hafta   Atatürkçülük üzerine
14. Hafta   Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Bulunmamaktadır.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
1
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
43
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, problemi ortaya koyabilir, analiz edebilir, araştırmalara dayalı çözüm üretebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.X
2
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahiptir ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilirX
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, sorgulayabilir ve edindiği bilgi ve becerileri sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilirX
4
Fizik alanıyla ilgili konularda çevresini bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarabilme yetkinliğine sahip olurX
5
Endüstriyel ve Ar-Ge çalışmaları için bilgisayarlı tasarım yapabilir.X
6
Fizik ve uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisine sahiptir.X
7
Fizik ve ilgili bilim/ teknoloji alanlarında dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini geliştirme yetkinliğine sahiptir.X
8
Grup çalışması yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve gerektiğinde yönetebilir.X
9
Disiplinler arası konularda edindiği bilgi ve becerileri kullanabilirX
10
Doğa olaylarını bilimsel olarak anlayabilir ve anlatabilir.X
11
Sağlık/Medikal Fizik ve Nükleer Tıp’ta kullanılan yöntemleri ve fiziğini anlayabilir, anlatabilir ve yeni katkı sağlayabilir.X