GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KISMİ TÜREVLİ DİFERENSİYEL DENKLEMLER II/MAT3010
Dersin Adı: KISMİ TÜREVLİ DİFERENSİYEL DENKLEMLER II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Kadir KANAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/kadirkanat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kadirkanat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bazı elementer harmonik fonksiyonları tanır.
Laplace denklemleriyle birlikte tanımlanan sınırdeğer problemlerini çözebilir.
Gösterilim teoremlerini ifade ve ispat edebilir.
İyi kurulmuş(Well-Posedness) Dirichlet problemini tanımlar ve farklı bölgelerde çözümleri elde edebilir.
Başlangıç değer problemlerini tanır ve ilgili problemleri çözebilir.
Bir boyutlu ısı denklemi için, başlangıç-sınır değer problemini çözebilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Bazı elementer harmonik fonksiyonlar ve değişkenlerine ayırma metodu
2. Hafta   Green özdeşlikleri. Laplace denklemleriyle birlikte tanımlanan sınırdeğer problemleri.
3. Hafta  Gösterilim teoremi. Harmonik fonksiyonlar için ortalama değer özelliği ve maksimum prensibi.
4. Hafta  Gösterilim teoremi. Harmonik fonksiyonlar için ortalama değer özelliği ve maksimum prensibi.
5. Hafta  İyi kurulmuş(Well-Posedness) Dirichlet problemi. Dairesel bölgede Dirichlet problemi ve Poisson integrali.
6. Hafta  Dalga denkleminin bazı çözümleri. Düzlem ve küresel dalgalar.
7. Hafta  Dalga denkleminin bazı çözümleri. Düzlem ve küresel dalgalar.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Başlangıç değer problemi.
10. Hafta  Titreşen tel
11. Hafta  Sonlu bir çubukta ısı iletkenliği.
12. Hafta  Bir boyutlu ısı denklemi için, başlangıç-sınır değer probleminin çözümü.
13. Hafta  Bir boyutlu ısı denklemi için, başlangıç-sınır değer probleminin çözümü.
14. Hafta  Bir boyutlu ısı denklemi için, başlangıç değer problemi.
15. Hafta  Bir boyutlu ısı denklemi için, başlangıç değer problemi.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Anar, İ. E. (2005) Kısmi Diferensiyel Denklemler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
7
2
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX