GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KISMİ TÜREVLİ DİFERENSİYEL DENKLEMLER I/MAT3009
Dersin Adı: KISMİ TÜREVLİ DİFERENSİYEL DENKLEMLER I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Kadir KANAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/kadirkanat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kadirkanat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Vektör alanlarını tanımlar ve bir vektör alanın integral eğrilerini bulur.
Kısmi Diferansiyel Denklem sistemlerini sınıflandırabilir ve çözebilir.
Bir vektör alanın, verilmiş bir eğriden geçen integral yüzeyinin kurulması hakkında bilgi sahibi olur.
Karakteristik eğriler ve yüzeyler hakkında problemleri çözebilir.
İkinci mertebeden lineer iki bağımsız değişkenli kısmi diferensiyel denklemleri inceler ve sınıflandırabilir.
Cauchy problemini tanımlayabilir ve ilgili problemleri çözebilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Örn: The mode of delivery of this course is Face to face Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Ö
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Yüzeyler ve yüzeylerin normalleri. Kapalı (Implicit) fonksiyon teoremi. Eğriler ve eğrilerin teğetleri.
2. Hafta  Vektör alanlarının integral eğrileri
3. Hafta  Yarı lineer denklem sisteminin çözüm metodları.
4. Hafta  Yarı lineer denklem sisteminin çözüm metodları.
5. Hafta  Lineer denkleminin genel çözümü
6. Hafta  Lineer denkleminin genel çözümü
7. Hafta  Bir vektör alanın, verilmiş bir eğriden geçen integral yüzeyinin kurulması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Birinci mertebeden kısmi diferensiyel denklemler.
10. Hafta  Yarı lineer denkleminin genel integrali.
11. Hafta  Birinci mertebeden yarı –lineer denklemler için başlangıç değer problemi. Çözümün varlığı ve tekliği
12. Hafta  Çözümün olmaması ve tek olmaması. Kovalewsky teoremi.
13. Hafta  Birinci mertebeden lineer olmayan kısmi diferensiyel denklemler.
14. Hafta  Lineer kısmi diferensiyel operatörler. Karakteristik eğriler ve yüzeyler. Sabit katsayılı lineer kısmi diferensiyel denklemler.
15. Hafta  İkinci mertebeden lineer iki bağımsız değişkenli kısmi diferensiyel denklemlerin sınıflandırılması.Cauchy problemi.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Anar, İ. E. (2005) Kısmi Diferensiyel Denklemler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
7
2
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX