GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KISMİ TÜREVLİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN NÜMERİK ÇÖZÜMLERİ/MAT4007
Dersin Adı: KISMİ TÜREVLİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN NÜMERİK ÇÖZÜMLERİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Kadir KANAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/kadirkanat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kadirkanat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sonlu fark formüllerini uygular,
Parabolik denklemlerin nümerik çözümlerini bulur,
Hiperbolik denklemlerin nümerik çözümlerini bulur,
Eliptik denklemlerin nümerik çözümlerini bulur.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sonlu Farklara Giriş ve Formülleri
2. Hafta  Sonlu Farklara Giriş ve Formülleri
3. Hafta  Sonlu Farklara Giriş ve Formülleri
4. Hafta  Parabolik denklemler: Sonlu Farklar
5. Hafta  Parabolik denklemler: Sonlu Farklar
6. Hafta  Parabolik denklemler: Sonlu Farklar
7. Hafta  Parabolik denklemler: Sonlu Farklar
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Hiperbolik Denklemler ve Karakteristik
10. Hafta  Hiperbolik Denklemler ve Karakteristik
11. Hafta  Hiperbolik Denklemler ve Karakteristik
12. Hafta  Hiperbolik Denklemler ve Karakteristik
13. Hafta  Eliptik Denklemler ve Ardışık Yöntemler
14. Hafta  Eliptik Denklemler ve Ardışık Yöntemler
15. Hafta  Eliptik Denklemler ve Ardışık Yöntemler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  G.D Smith, (1985), Numerical Solution of Partial Differential Equations: Finite Difference Method,Clerandon Pres,Oxford,3rd. Edition
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
5
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
141
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX