GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİVAN EDEBİYATI/SOS1010
Dersin Adı: DİVAN EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Abuzer Kalyon
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/abuzerkalyon
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abuzerkalyon@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Divan Edebiyatı kavramının ifade ettiği anlamı bilir.
Divan Edebiyatına verilen adları sıralar.
Divan Edebiyatının dönemlerini bilir.
Divan Edebiyatına mensup şairleri tanır.
Divan Edebiyatına ait metinleri anlar ve açıklar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Divan Edebiyatı adlandırması, Divan Edebiyatına verilen diğer adlar
2. Hafta  Divan Edebiyatının dönemleri
3. Hafta  Sultan Şairler: Adli: II. Bayezid ve şiirleri
4. Hafta  Sultan Şairler: Muhibbi: Kanuni Sultan Süleyman ve şiirleri
5. Hafta  Sultan Şairler: Avni: Fatih Sultan Mehmed ve şiirleri
6. Hafta  Sultan Şairler: Cem: Cem Sultan ve şiirleri
7. Hafta  Sultan Şairler: Harimi: Şehzade Korkud ve şiirleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sultan Şairler:Adni : III. Mehmed ve şiirleri
10. Hafta  Sultan Şairler: Muradi: II. Murad ve şiirleri
11. Hafta  Sultan Şairler: Bahti : I. Ahmed ve şiirleri
12. Hafta  Sultan Şairler: Farisi: II. Osman ve şiirleri
13. Hafta  Sultan Şairler: Muradi: IV. Murad ve şiirleri
14. Hafta  Sultan Şairler: Selimi: Yavuz Sultan Selim ve şiirleri
15. Hafta  Sultan Şairler: İlhami : III. Selim ve şiirleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- İSEN, Mustafa-BİLKAN, A. Fuat, “Sultan Şairler”, Akçağ Yayınları, Ankara 1997. 2- BİLKAN, A. Fuat, İSEN, Mustafa, DURMUŞ, Tuba Işınsu, “Sultanların Şiirleri-Şiirlerin Sultanları”, Kapı Yayınları, İstanbul 2012. 3- PALA, İskender, “Şiirin Sultanları”, AF Kültür Yayınları, İstanbul 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
8
20
 Projeler
0
0
 Pratik
8
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX