GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİMSEL MUHAKEME TEKNİKLERİ/SOS1003
Dersin Adı: BİLİMSEL MUHAKEME TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. İbrahim YUKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ibrahimyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ibrahimyuksel@gazi.edu.tr,ibrahimyuksel7@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel muhakemenin önemi hakkında bilgi sahibi olur. Bilimsel muhakeme bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.
Bilimsel muhakeme ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.
Bilimsel muhakemeye ilişkin literatürü, güncel proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında kullanır.
Bilimsel muhakemeyi ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alır.
Değişkenleri belirleme ve kontrol etmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.
Kombinezyonel düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.
Olasılıklı düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır
Hipotetik düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.
Korelasyonel düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.
Orantısal düşünmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve bu konudaki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilimsel muhakemenin önemi ve özellikleri
2. Hafta  Piaget ve Vygotsky’e göre soyut işlemler dönemi
3. Hafta  Değişkenleri belirleme ve kontrol etme ve örnek etkinlikleri
4. Hafta  Değişkenleri belirleme ve kontrol etme ve örnek etkinlikleri
5. Hafta  Kombinezyonel düşünme ve örnek etkinlikleri
6. Hafta  Kombinezyonel düşünme ve örnek etkinlikleri
7. Hafta  Olasılıklı düşünme ve örnek etkinlikleri
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Olasılıklı düşünme ve örnek etkinlikleri
10. Hafta  Hipotetik düşünme ve örnek etkinlikleri
11. Hafta  Hipotetik düşünme ve örnek etkinlikleri
12. Hafta  Korelasyonel düşünme ve örnek etkinlikleri
13. Hafta  Korelasyonel düşünme ve örnek etkinlikleri
14. Hafta  Orantısal düşünme ve örnek etkinlikleri
15. Hafta  Orantısal düşünme ve örnek etkinlikleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Adey, P. S., Shayer, M. and Yates, C. (1989). Thinking Science: Student and Teachers’ Materials for the CASE Intervention. (London: Nelson (1st Edition)). Adey, P. and Shayer, M. (1994). Really Raising Standards: Cognitive Intervention and Academic Achievement. London: Routledge. Lawson, A.E., Clark, B., Cramer-Meldrum, E., Falconer, K.A., Sequist, J.M and. Kwon, Y. (2000). Development of scientific reasoning in college biology: Do two levels of general hypothesis- testing skills exist? Journal of Research in Science Teaching, 37(1), 81–101
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Tahmin Gözlem Açıklama Yöntemi,Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
30
 Projeler
0
0
 Pratik
3
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
1
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
5
2
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX