GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SATRANÇ/SOS1001
Dersin Adı: SATRANÇ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. İbrahim YÜKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ibrahimyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ibrahimyuksel@gazi.edu.tr,ibrahimyuksel7@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Satrancın tarihçesi ve Gazi Üniversitesi satranç tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
Satranç tahtasını ve taşlarını tanır, örnek alıştırmalar çözer.
Oyun kurallarını (FIDE, rok, geçerken alma vb.)uygular.
Açılış ilkelerini açıklar ve uygular.
İspanyol açılışı ve ana devam yollarını açıklar ve uygular.
İtalyan açılışı ve ana devam yollarını açıklar ve uygular.
Satrançta oyun ortası ilkelerini açıklar ve uygular.
Satrançta oyun sonu (mat, pat vb.)ilkelerini açıklar ve uygular.
Üniversitemizde düzenlenen turnuvalardaki (bireysel satranç turnuvası ve fakülteler arası lig) çalışma özetlerini değerlendirir.
Satrançta oyun sonu ile ilgili ünlü oyunların analizini yapar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders ve ders içerik tanıtımı, tanışma ve görev dağılımı, satrancı seçme amacınız ve beklentileriniz
2. Hafta  Satrancın tarihçesi ve Gazi Üniversitesi satranç tarihçesi
3. Hafta  Satranç tahtasının ve taşların tanıtımı, örnek alıştırmalar
4. Hafta  Oyun kuralları (FIDE, rok, geçerken alma vb.)
5. Hafta  Açılış ilkeleri
6. Hafta  İspanyol açılışı ve ana devam yolları
7. Hafta  İtalyan açılışı ve ana devam yolları
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Açılışlarla ilgili oynanmış oyunlar
10. Hafta  Satrançta oyun ortası
11. Hafta  Satrançta oyun sonu (mat, pat vb.)
12. Hafta  Üniversitemizde düzenlenen turnuvalardaki (bireysel satranç turnuvası ve fakülteler arası lig) çalışma özetlerinin değerlendirilmesi
13. Hafta  Satrançta oyun sonu ile ilgili ünlü oyunların analizi
14. Hafta  Öğrenciler arası satranç turnuvası ve oyunların analizi
15. Hafta  Telafi haftası
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  http://satranc.gazi.edu.tr/ http://www.tsf.org.tr/federasyon/tarihce) Aktar,T. (2006). Eşlendirme ve Eşitlik Bozma Sistemleri. (Neyir Matbaacılık) Kulaç, O. (2007). 1. ve 2 Kademe Antrenör İnteraktif Satranç Kitabı. (Printer Ofset Matbaacılık) Kulaç, O.Satranç Öğretmen Kılavuz Kitabı. (Neyir Matbaacılık) Livshitz, A. (1997). Test Your Chess IQ.(Everyman Chess Series)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
66
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX