GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FOTOĞRAFÇILIK/SOS1014
Dersin Adı: FOTOĞRAFÇILIK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://pmatematik.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fatma.karakus@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Araştırma ve incelemeye yöneltme
Edindiği bilgileri toplumun gelişmesinde nasıl kullanacağını öğrenme.
Kendini daima geliştirme çabasında olma.
Temel kompozisyon gibi konularda bilgilenmesini ve pratik yapmalarını sağlamaktır
Pozlandırma kontrolünü sağlamak




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fotoğrafın Tarihçesi
2. Hafta  Fotoğraf Makineleri
3. Hafta  Objektifler
4. Hafta  Diyafram değerlerinin fotoğrafa etkisi
5. Hafta  Enstantane değerlerinin fotoğrafa etkisi
6. Hafta  Pozlandırma kontrolünü sağlamak
7. Hafta  Vize
8. Hafta  ASA/ISO değerinin fotoğrafa etkileri
9. Hafta  Işık kaynaklarının türleri ve özellikleri
10. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
11. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
12. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
13. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
14. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
15. Hafta  Fotoğraf Stüdyosunda Uygulamalı Fotoğraf Çekimi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fotoğrafa Başlarken, Levend Kılıç, Dost Kitabevi 2002
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Fotoğrafa Başlarken, Levend Kılıç, Dost Kitabevi 2002 Fotoğraf Teknik Okumaları, Faruk Akbaş - Emre İkizler, Om Yayınevi,2003 Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, John Hedgecoe, Remzi Kitabevi,1990 A’dan Z’ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say, 2007 Fotoğraf Sanatı, Richard Greenhill, Remzi Kitabevi,2003
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
3
2
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
67
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesi
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılması