GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL TOPOLOJİ II/MAT3008
Dersin Adı: GENEL TOPOLOJİ II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Fatih YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fatihyilmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fatihyilmaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Topolojik uzaylarda kompaktlık kavramını tanımlar,
Klasik analizdeki kompaktlık ile topolojik uzaylarda kompaktlığı karşılaştırır,
Kompakt topolojik uzaylarda temel teoremleri ifade eder, ispatlar ve yorumlar,
Sayılabilir kompaktlık ile dizisel kompaktlığı tanımlar,
Sayılabilir kompaktlık ve dizisel kompaktlık ile ilgili teoremleri ispatlar,
Yakınsama, ayırma aksiyomları ve çarpım uzayları konularını tanımlar,



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Topoloji elde etme metodları III, Diziler-Ağlar-Süzgeçler.
2. Hafta  Topoloji elde etme metodları III, Diziler-Ağlar-Süzgeçler.
3. Hafta  Topoloji elde etme metodları III, Diziler-Ağlar-Süzgeçler.
4. Hafta  Ayırma aksiyomları
5. Hafta  Ayırma aksiyomları
6. Hafta  Kompakt Uzaylar
7. Hafta  Kompakt Uzaylar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kompakt Uzaylar
10. Hafta  Kompaktlık Çeşitleri
11. Hafta  Bağlantılı Uzaylar
12. Hafta  Bağlantılı Uzaylar
13. Hafta  Bağlantısızlık çeşitleri ve eğrisel bağlantılılık
14. Hafta  Bağlantısızlık çeşitleri ve eğrisel bağlantılılık
15. Hafta  Bağlantısızlık çeşitleri ve eğrisel bağlantılılık
16. Hafta  Dönem Sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cemil YILDIZ,(2005),Genel Topoloji. Şaziye YÜKSEL,(2008),Genel Topoloji.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
2
20
 Diğer
2
3
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX