GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİZ I/MAT2005
Dersin Adı: ANALİZ I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard.Doç.Dr. Kadir KANAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kadirkanat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çok değişkenli fonksiyon yapısını kavrar.
Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve sürekliliği kavrar.
Vektör değerli fonksiyonların limit, sürekliliğini tanımlar.
Verilen bir fonksiyon için ekstremum değerlerini hesaplar.
Kuvvet serilerinin türev ve integralini hesaplar
Verilen bir fonksiyonu Taylor ve Maclouren serisine açar.
Bir parametreye bağlı integrallerin türevlerini hesaplar.
Vektör alanları,İntegral işareti altında türevi kavrar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fonksiyon dizilerinin noktasal ve düzgün yakınsaklığı
2. Hafta  Düzgün yakınsaklığın integral ve türevle ilişkisi
3. Hafta  Fonksiyon serilerinin düzgün yakınsaklığı, integral ve türev ilişkisi
4. Hafta  Kuvvet serilerinin yakınsaklık yarıçapı ve aralığı
5. Hafta  Kuvvet serilerinin türev ve integrali
6. Hafta  Vektör değerli fonksiyonlar,Vektör değerli fonksiyonların limit,sürekliliği
7. Hafta  Eğriler,Vektör değerli fonksiyonların türevi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Uzay eğrilerinin uzunlukları,Vektör değerli fonksiyonların integrali
10. Hafta  Çok Değişkenli Fonksiyonlar
11. Hafta  Limit ve Süreklilik
12. Hafta  Genel Zincir Kuralı, Tam fonksiyonlar, Kapalı Fonksiyonlar Kutupsal-Silindirik-Küresel Koordinatlarda Laplacian
13. Hafta  İki değişkenli Fonksiyonların Taylor açılımı, Maksimum ve minimumlar
14. Hafta  Bölge dönüşümleri, Fonksiyonel Bağımlılık
15. Hafta  Vektör alanları,İntegral işareti altında türev
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Balcı Mustafa, (2000), Analiz I, Balcı Yayınları. B.Yurtsever Mathematical Analysis Courses, Vol.I( part II),1981, Economist publishing, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
4
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
5
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
154
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX