GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİTİK GEOMETRİ II/MAT1004
Dersin Adı: ANALİTİK GEOMETRİ II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. KADİR KANAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kadirkanat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uzayda Paralel ve Dik koordinatları kavrar ve aralarında geçiş yapar.
Uzayda Uzaklık , Alan ve Hacım hesaplamalarını yapar.
Uzayda Doğru ,Düzlem denklemlerini yazar ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Uzayda Konikler ve Özelliklerini öğrenir ve denklemlerini yazabilir.
Dönel ve regle Yüzeylerini ve özelliklerini kavrar.
Koni ,Küre Silindir yüzey hesaplamalarını yapar.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uzayda paralel ve dik koordinatlar
2. Hafta  Uzayda uzaklık,alan,hacim
3. Hafta  Doğru,düzlem ve özellikleri
4. Hafta  Uzayda öteleme. Nokta,doğru ve düzleme göre simetri. Yansıma. Ötelemeli yansıma
5. Hafta  Uzayda bir nokta ve doğru etrafında dönme
6. Hafta  Uzayda paralel,merkezcil ve Stereografik izdüşüm. İnversiyon ve Homoteti.
7. Hafta  Uzayda koordinat sistemleri ve değişimi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Uzayda homogen koordinatlar. Nokta,doğru ve düzlemlerin sınıflandırılması
10. Hafta  Uzayda konikler ve özellikleri
11. Hafta  İkinci dereceden yüzeylerin kanonik formları ve çizimleri
12. Hafta  İkinci dereceden yüzeyleri kanonik forma dönüştürme
13. Hafta  Dönel yüzeyler
14. Hafta  Regle yüzeyler
15. Hafta  Koni,Küre,Silindir yüzeyleri
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  D.A.Barannan,M.F.Esplen,J.J.Gray,Geometry,Cambridge University Press,1999. H.H.Hacısalihoğlu,İki ve üç boyutlu uzaylarda analitik geometri,G.Ü. yayın
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
2
20
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX