GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİTİK GEOMETRİ I/MAT1003
Dersin Adı: ANALİTİK GEOMETRİ I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. KADİR KANAT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kadirkanat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Düzlemde Eğik ve Dik koordinatları kavrar ve aralarında geçiş yapar.
Düzlemde nokta, doğru ve düzlem denklemlerini yazar ve bunların özelliklerini öğrenir.
Kutupsal koordinat sistemini bilir.
Konikler ve Özelliklerini öğrenir ve denklemlerini yazabilir.
Parametrik Denklemli Eğriler hakkında bilgi edinir ve bu denklem özelliklerini kavrar.
Cebirsel Eğriler hakkında bilgi edinir ve bu denklem özelliklerini kavrar.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Düzlemde Eğik ve Dik koordinatlar
2. Hafta  Düzlemde uzaklık ve alan. Doğru ve özellikleri
3. Hafta  Düzlemde öteleme, Nokta ve doğruya göre Simetri ve yansıma, Ötelemeli yansıma
4. Hafta  Düzlemde bir nokta etrafında dönme ve özellikleri
5. Hafta  Düzlemde parelel, Merkezcil izdüşüm
6. Hafta  Stereografik İzdüşüm, İnversiyon ve Homoteti
7. Hafta  Düzlemde koordinat sistemlerinin değişimi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kutupsal koordinat sistemleri
10. Hafta  Kutupsal koordinat sisteminde düzlemin temel dönüşümleri
11. Hafta  Düzlemde Homogen koordinatlar ve noktaların sınıflandırılması, Geometriler ve geometrilerin sınıflandırılması
12. Hafta  Konikler ve özellikleri
13. Hafta  Parametrik denklemli eğriler
14. Hafta  Cebirsel eğriler
15. Hafta  Bir eğriden türetilmiş eğriler
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Düzlemde Analitik Geometri, Prof. Dr. Baki KARLIAĞA,2002,Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
2
20
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX