GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL MATEMATİK I/MAT 1001
Dersin Adı: GENEL MATEMATİK I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard.Doç.Dr. Fatih YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fatihyilmaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları öğrenir.
Fonksiyonlarda limit almayı tanımlar ve örnekler.
Sürekli fonksiyonları tanımlar.
Süreklilikle ilgili teoremleri öğrenir.
Türev kavramını açıklar.
Türevin fiziksel ve geometrik anlamını öğrenir.
Türevle ilgili teoremleri yorumlar.
Fonksiyonların grafiklerini çizer.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Fonksiyon tanım, fonksiyonlarla yapılan işlemler
2. Hafta   Fonksiyon tanım, fonksiyonlarla yapılan işlemler
3. Hafta   Diziler ve limit.
4. Hafta   Diziler ve limit.
5. Hafta  Süreklilik, limitlerle ilgili teoremler ve süreklilikle ilgili teoremler.
6. Hafta  Süreklilik, limitlerle ilgili teoremler ve süreklilikle ilgili teoremler.
7. Hafta  Süreklilik, limitlerle ilgili teoremler ve süreklilikle ilgili teoremler.
8. Hafta  Ara sınav haftası
9. Hafta   Türev ve türevin uygulamaları.
10. Hafta   Türev ve türevin uygulamaları.
11. Hafta   Ara değer teoremi, maksimum minimum.
12. Hafta   Ara değer teoremi, maksimum minimum.
13. Hafta   Ara değer teoremi, maksimum minimum.
14. Hafta   Fonksiyonların grafikleri.
15. Hafta   Fonksiyonların grafikleri.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bayraktar Mustafa,(2000),Analiz 1,Uludağ Üniversitesi. Balcı Mustafa,(2000),Genel Matematik 1,Balcı Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
7
3
21
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
144
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX