GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MESLEKİ İNGİLİZCE I/MAT2009
Dersin Adı: MESLEKİ İNGİLİZCE I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  DR. OSMAN TOLGA GÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tolgagul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tolgagul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kısa, basit notlar ve iletiler yazar.
Kısa net iletileri kavrar.
Kısa, günlük metinleri kavrar.
Basit, günlük sohbetlere katılır.
Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur.
Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sayıları öğrenme ve buna bağlı olarak kesirlerle ilgili metin okuma
2. Hafta  Yüzeyler ve açılarla ilgili çeviri metinleri
3. Hafta  Alan,hacimle ilgili bir okuma parçası ve çeviri metinleri
4. Hafta  Geometri ile ilgili bir okuma parçası
5. Hafta  Eğriler ve özellikleri ile ilgili çeviri metinleri
6. Hafta  Türevin uygulama alanları ile ilgili bir okuma parçası
7. Hafta  Türevin uygulama alanları ile ilgili çeviri metinleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Matematiksel modelleme ile ilgili çeviri metinleri
10. Hafta  Matrisler ile ilgili çeviri metinleri
11. Hafta  Lineer denklemler ile ilgili çeviri metinleri
12. Hafta  Fonksiyon, limit ve ilgili teoremler ile ilgili çeviri metinleri
13. Hafta  Belirli integral, İntegralin uygulamaları ile ilgili bir okuma parçası
14. Hafta  Bilimsel bir dergiden seçilmiş makale
15. Hafta  Bilimsel bir dergiden seçilmiş makale
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Philips Terry, Integrated Thecnical English,Nuans Kitapçılık Ltd. Şti.,2005. 2.İngilizce yazılmış bütün matematik kitapları. 3.İngilizce yazılmış bilimsel dergiler. 4. Calculus and Analytic Geometry,Silverman A..
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
2
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesiX
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesiX
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanmasıX
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılmasıX
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesiX
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılmasıX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX