GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğretim Üyesi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://pmatematik.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fatma.karakus@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yakın tarihimizdeki olayların kavranması
Kurtuluş Savaşı ve bu savaşın hangi şartlarda kazanıldığının kavranması
Atatürk Dönemi Türk dış politikasının kavraması
Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavranması
Atatürk İlke ve İnkılaplarının millî birlik – beraberlik, ülke bütünlüğü ve çağdaş uygarlık seviyesine ulaşma bakımından öneminin kavranması




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk İnkılâp Hareketleri
2. Hafta   Siyasî ve Hukukî alanlarda yapılan inkılâplar
3. Hafta  Eğitim - Kültür, Sosyal ve Ekonomik alanlarda yapılan inkılâplar
4. Hafta  Atatürk dönemi Türk dış politikası
5. Hafta  1923 – 1932 dönemi Türk dış politikası, 1932 – 1938 dönemi Türk dış politikası
6. Hafta   Atatürk ve Atatürkçülük
7. Hafta  Atatürkçü düşünce sistemi
8. Hafta   Vize
9. Hafta  Atatürk ve Cumhuriyetçilik
10. Hafta   Atatürk ve Milliyetçilik
11. Hafta   Atatürk ve Halkçılık
12. Hafta  Atatürk ve Devletçilik
13. Hafta  Atatürk ve Laiklik
14. Hafta  Atatürk ve İnkılâpçılık ve Bütünleyici ilkeler
15. Hafta  Atatürk’ten sonraki dönem
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Akyüz, Y.; Türk Kurtuluş Savaşı Ve Fransız Kamuoyu, Ankara 1988. 2. Atatürk’ün Söylev Ve Demeçleri, C. I-Iı-Iıı, Tite Yay., Ankara 1981. 3. Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999. 4. Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964. 5. Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990. 6. Baykal, B. S.;Heyet-İ Temsiliye Kararları, Ankara 1989. 7. Baykara, T. ; Türk Devrim Tarihi, Ankara 1980. 8. Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.Iıı, Ankara 1983. 9. Cebesoy, A. F.; Milli Mücadele Hatıraları, İstanbul 1953. 10. Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. 11. Gökbilgin, T.; Milli Mücadele Başlarken, C.I, Ankara 1959. 12. Gül, M.; Türk İnkılap Tarihi, Ankara 1995. 13. Gürün, K.; Ermeni Dosyası, Ankara 1983. 14. Karal, E. Z.; Atatürk’ten Düşünceler, İstanbul 1986. 15. Kazım Karabekir; Enver Paşa Ve İttihat Terakki Erkanı, İstanbul 1967.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
44
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesiX
2
Yeterince matematik donanımına sahip olan bireyler yetiştirilmesi
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesiX
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanmasıX
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazandırılmasıX