GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT (CAM)/ETM-416
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT (CAM)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
CNC, DNC FMC, CIM vb. programları ve farklı CAM programları bilir.
CNC takım tezgahları ve işleme parametrelerini bilir ve tezgahı bu parametreler doğrultusunda ayralar
CNC programlama kodlarını bilir, bu kodları kullanarak parça programı yapar.
Tornalama operasyonlarına (alın, boyuna, kademeli, konik yüzeyler, kesme ve kanal açma) göre parça programı yazar.
Frezeleme operasyonlarına (düzlem yüzey, eğik yüzey, kademeli, kanal açma, bölme işlemleri vb) göre parça programı yazar
Delme operasyonlarına (torna tezgahında, freze tezgahında, merkezi delik işleme tezgahında vb) göre parça programı yazar
CNC döngüleri (kaba boşaltma, vida açma, derin delik delme vb) bilir ve uygular
Alt program yazmayı ve uygulamayı bilir
Simülasyon özelliğine göre parça program doğrulaması yapabilir.
CNC program yazar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  CNC programlama teknikleri, Makro programlama, Tezgah parametreleri, DNC ve CIM sistemleri
2. Hafta  SINUMERIK ISO programlama teknikleri, CNC torna tezgahının programlanması
3. Hafta  Silindirik, konik, kanal, alın tornalama, delik delme, vida açma, delik iç operasyon programlama
4. Hafta  Silindirik tornalama, alın tornalama, profil tekrarlama, vida açma, kanal açma, delik delme çevrimleri
5. Hafta  ISO programlama ile CNC freze tezgahında düzlem yüzey, kanal, delik delme operasyonları
6. Hafta  Profil ve çevresel frezeleme operasyonları, vida çekme operasyonları, cep işleme operasyonları
7. Hafta  Diyalog yöntemi ile CNC torna tezgahında silindirik, konik, kanal, alın tornalama işlemleri
8. Hafta  Diyalog yöntemi ile vida açma ve delik delme operasyonları
9. Hafta  Silindirik tornalama ile boşaltma, alın tornalama ve profil tekrarlama çevrimleri
10. Hafta  Diyalog yöntemi ile vida açma, kanal açma, delik delme çevrimleri, delik içi operasyonları
11. Hafta  Diyalog yöntemi ile CNC freze tezgahında düzlem yüzey, kanal, delik delme operasyonları
12. Hafta  Profil ve çevresel frezeleme operasyonları
13. Hafta  CNC freze tezgahında vida çekme, cep işleme operasyonları
14. Hafta  Diyalog işlemleri için simülasyon programında uygulamaların yapılması
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
4
5
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
4
5
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
3
5
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisiX
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisiX
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
11
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
12
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;X
13
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
14
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiX
15
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.bilinciX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Adnan AKKURT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/aakkurt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aakkurt@gazi.edu.tr)