GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ/ETM-316
Dersin Adı: AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Akışkanlar mekaniğindeki temel kavramları tanımlayabilecek ve açıklayabilecekler
Akışkan özelliklerini ve akış parametrelerini belirleyebilecek ve analiz edebilecekler
Statik akışkanlar (hidrostatik) ile ilgili basınç dağılımı, kuvvet ve tork hesaplama gerektiren problemleri çözebilecekler.
Makroskopik kütle, momentum ve mekanik enerji dengelerini, uygun akışkan özelliklerini ve birim dönüştürme faktörlerini kullanarak, proses ünit
Pompalar ve borulama sistemlerini ilgilendiren problemleri (örneğin sürtünme kayıpları, basınç düşüşü, boru çapı ve debi hesaplama) çözebilecek
Belirli bir geometri de akışkan akışı için model geliştirmek üzere mikroskopik momentum dengesi (Cauchy veya Navier-Stokes) kurabilecekl
Basınç ve hız dağılımı verildiğinde kütlesel debi, ortalama hız, hacimsel debi, güç gibi makroskopik akış özelliklerini ve tork ve kuvvet gibi
Sık karşılaşılan geometrilerdeki cisimler üzerinde akışla ilgili problemleri çözebilecekler ve sürüklenme kuvvetini hesaplayabilecekler.
Sıkıştırılabilir akışkanların akışı ile ilgili problemleri çözebilecekler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Akışkan statiği
3. Hafta  Temel akışkan dinamiği – Bernolli denklemi
4. Hafta  Akışkan kinematiği
5. Hafta  Kontrol edilebilir hacim analizi
6. Hafta  Akışkan akışının diferansiyel analizi
7. Hafta  Boyutsal analiz, benzetim (simülasyon) ve modelleme
8. Hafta  Borularda viskoz akış
9. Hafta  Daldırılmış nesneler üzerinde akış
10. Hafta  Uygulamalar
11. Hafta  Açık kanalda akış
12. Hafta  Sıkıştırılabilir akış
13. Hafta  Uygulamalar
14. Hafta  Turbo makineler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisiX
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisiX
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
11
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
12
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;X
13
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
14
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiX
15
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.bilinciX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Veysel Özdemir )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( https://websitem.gazi.edu.tr/site/vozdemir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( vozdemir@gazi.edu.tr)