GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ/BM 103
Dersin Adı: ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  -Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -http://tf-bm.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -bm.tf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Bu dersi alan öğrenciler; Temel algoritmaları anlar.
-Akış şemalarını çizebilir
-Bir problemi kodlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  - Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde ve bilgisayar üzerinde uygulama yapılarak işlenmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  - Bilgisayar programlamada temel kavramlar.
2. Hafta  -Algoritmalar
3. Hafta  -Akış Şemaları
4. Hafta  -Programlamaya Giriş, Veri Tipleri, Matematiksel İfadeler, Mantıksal İfadeler
5. Hafta  -Döngü ve Koşul Deyimleri
6. Hafta  - Fonksiyonlar
7. Hafta  - Diziler
8. Hafta  -Karakter İşleme
9. Hafta  - Ara Sınav
10. Hafta  - Yapılar
11. Hafta  - Pointer (Gösterici, İşaretçi)
12. Hafta  -Grafik
13. Hafta  -Text Kütükler
14. Hafta  -Rastgele Kütükler
15. Hafta  - Örnek Programlar
16. Hafta  -Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -C Programlama Dili, Şerafettin Arıkan Seçkin Kitapevi; Programlamayı C ile Öğreniyorum / Muhammet Yorulmaz Seher Yorulmaz, Palme Yayınevi; Öğretim Elemanı ders notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  - Anlatım, soru-cevap, uygulama, alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
1
30
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
14
2
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
135
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik, matematik ve fen konularında yeterli kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimi edinip, Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme.X
2
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini çözmeye uygun analiz, modelleme ve tasarım yöntemlerini seçebilme ve uygulayabilme.X
3
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda, Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili bir sistemi, süreci veya ürünü, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme.X
4
Mühendislik çözümlerini, tasarımın niteliğine göre, güvenlik, dayanıklılık, uyarlanabilirlik, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik gibi öğeleri içeren gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında değerlendirebilme.X
5
Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için benzetim (simülasyon) veya deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi. Sanayinin ihtiyaç duyduğu gerçek problemler için verileri çözümleme becerisi.X
6
Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme.X
7
Disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde bireysel ve takım çalışması yapabilme. Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.X
8
Fikirlerini Türkçe sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişim kurabilme. En az bir yabancı dili mesleği için etkin biçimde kullanabilme.X
9
Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; iş hayatında girişimcilik, yenilikçilik v.b. yaklaşımların önemini kavrama becerisi.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayarak yeniliklere açık olma bilinci ile kendini yenileme becerisi.X
11
Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olma.X
12
Özgüven, zorluklardan yılmama, kararlılık, sabır gibi kişilik özelliklerinin geliştirilmesi.X
13
Çağımızın sosyal, ekonomik, çevresel vb. sorunları hakkında farkındalık ve mühendislik mesleğini bu farkındalığın getirdiği sorumluluk bilinci ile gerçekleştirme.X