GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM-PROJE-II/AEM-328
Dersin Adı: TASARIM-PROJE-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Mühendislik konularında yeterli kuramsal bilgi birikimi edinip, Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği problemlerini saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme
Ağaçişleri Endüstri Mühendisliği problemlerini çözmeye uygun analiz, modelleme ve tasarım yöntemlerini seçebilme.
Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme.
Disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde bireysel ve takım çalışması yapabilme. Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
Fikirlerini Türkçe sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişim kurabilme.
Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; iş hayatında girişimcilik, yenilikçilik vb. yaklaşımların önemini kavrama becerisi.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayarak yeniliklere açık olma bilinci ile kendini yenileme becerisi.
Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olma.
Özgüven, zorluklardan yılmama, kararlılık, sabır gibi kişilik özelliklerinin geliştirilmesi.
Çağımızın sosyal, ekonomik, çevresel vb. sorunları hakkında farkındalık ve mühendislik mesleğini bu farkındalığın getirdiği sorumluluk bilinci ile gerçekleştirme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Mimari, inşaat ve tesisat projelerinin analizi
2. Hafta  Proje çizim ve sunuş standartları.
3. Hafta  Rölöve alma tekniği ve iç mekanda uygulaması
4. Hafta  Tasarım-Proje II için mimari projenin belirlenmesi (mekân en az 12 m2 ve 8 çeşit ahşap ine yapı elemanı). Çizimler: Serbest el (A4 Teknik Resim kâğıdı) ve Inventor programı ile
5. Hafta  Pencere tasarımı ve projesi
6. Hafta  Kapı tasarımı ve projesi
7. Hafta  Tavan kaplaması tasarımı ve projesi
8. Hafta  I. SINAV
9. Hafta  Lambri tasarımı ve projesi
10. Hafta  Taban kaplaması tasarımı ve projesi
11. Hafta  Bölme tasarımı ve projesi
12. Hafta  Duvar dolap tasarımı ve projesi
13. Hafta  Merdiven tasarımı ve projesi
14. Hafta  Merdiven tasarımı ve projesi
15. Hafta  Tasarım ve Projeleri Autodesk Inventor programı ile gerçekleştirilen 3D mekanik tasarım, simülasyon, görselleştirme ve dokümantasyonların sunulması ve CD olarak teslimi
16. Hafta  Gerçekleştirilen tasarım ve projelerin sunumu, ödev, uygulama, proje (A4-pafta) ve CD olarak teslimi
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
9
1
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağaçişleri ve mobilya endüstrilerine yönelik mesleki bilgi birikimi, kuramsal ve uygulamalı düşünce üretimi, mühendislik problemlerini çözme, öneriler getirme ve uygulama alanlarında bilgi ve becerisi kazanır.X
2
Karmaşık tasarım ve mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, proje okuma, üretime yansıtma becerisi; bu amaçla uygun analiz ve yöntemleri seçme ve uygulama becerisi kazanır.X
3
Ürün yaşam döngüsü doğrultusunda ürünü, sistemi veya süreci, tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, kültürel, sosyal ve politik yaklaşımlar ile tasarlama; bu amaçla güncel tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları geliştirme, seçme, kullanmaya yönelik bilgi ve beceri kazanır.X
5
Bilgisayar destekli tasarım ve üretim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.X
6
Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel ve takımsal çalışabilme becerisi kazanır.X
7
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
10
Tasarım yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiler kazanır.X
11
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında bilgiler kazanır.X
12
Alanında hukuksal konularda farkındalık bilinci kazanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. İhsan KÜRELİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/site/ikureli )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ikureli@gazi.edu.tr)