GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GİRİŞİMCİLİK (TO.SEÇ)/OM407
Dersin Adı: GİRİŞİMCİLİK (TO.SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Yakup İÇİNGÜR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/~icingur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  icingur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İş planı ve bir proje fikri oluşturabilme,
Fikir ve projelerin hayata geçirilmesine yönelik süreçleri bilmek
Finansman kaynaklarına ulaşabilme bilgi ve becerisi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Girişimciliğin tanımı, girişimci düşüncenin temelleri,
2. Hafta  girişimcilik süreçleri, girişimcinin işlevleri
3. Hafta  Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın gerçekleşmesini etkileyen faktörler, Yaratıcılığın aşamaları, beyin fırtınası
4. Hafta  Girişimcilikte yenilik, yenilikçiliğin ilkeleri, yenilik kültürü, yenilik türleri
5. Hafta  Girişimciliğin önündeki engeller, girişimcilikle ilgili yanlışlar, girişimcilik için gerekli koşullar
6. Hafta  İşletme gelişim aşamaları, finansal planlamanın önemi, girişimci kaynakları, sağlanan destekler
7. Hafta  İş planının kullanım amaçları, iş planının faydaları, iş planının hazırlanma ilkeleri, iş planının değerlendirilmesi
8. Hafta  İş planını dosya haline getirilmesi
9. Hafta  Gelişmiş ülkelerde girişimcilik, gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik
10. Hafta  Girişimciliğin ekonomik gelişmelerdeki rolü
11. Hafta  Türkiye’de girişimciliğin tarihsel süreç içinde değerlendirilmesi
12. Hafta  Türk girişimciliğinin darboğazları ve çözüm önerileri
13. Hafta  Türkiye’de girişimcilik ve devlet teşvikleri ,
14. Hafta  Türkiye’de girişimcilik ve vergi sistemi
15. Hafta  Türk giriciliğinin genel profili Uluslar arası girişimcilik
16. Hafta  Türk girişimciliğinin zayıf ve güçlü yönleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Girişimcilik, Prof Dr. Tamer Müftüoğlu, Prof Dr. Yılmaz Ürper Doç. Dr. Mehmet Başar, Anadolu Üniversitesi, Ekim-2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Workshop yapılacak
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisi
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X