GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FABRİKA ORGANİZASYONU (TO.SEÇ)/OM432
Dersin Adı: FABRİKA ORGANİZASYONU (TO.SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İsmet ÇELİKTEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  celikten@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fabrika organizasyonu, temel kavramları, üretim sistemleri, yer, makine, alet seçimi, fabrika planlaması, fabrika ve iş yerinin yapısal özellikleri, m
Tüm aşamalarıyla bir fabrikanın ve iş yerinin kurulumunun nasıl yapılacağı grup projeleri ile pratik uygulamalı öğretilecektir.
Ders sonunda öğrencinin fabrika kurulumunun farklı ürünler için nasıl yapılacağını anlamış ve kurulum sırasında gerekli olacak tüm konuları olarak öğr






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fabrika organizasyonunda temel kavramlar.
2. Hafta  Fabrika için yer seçimi
3. Hafta  Makine, donatım, araç ve malzemelerin seçimi ve satın alınması
4. Hafta  Fabrika düzenleme (yerleştirme)
5. Hafta  İş planlaması ve iş kayıtları
6. Hafta  Malzeme taşımanın planlanması
7. Hafta  Malzeme taşımanın planlanması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İşletmelerde yönetim bölümleri ve fonksiyonları
10. Hafta  Fabrika ve işyeri organizasyonu, yapısal özellikler
11. Hafta  Kazaları önleme, çalışma güvenliği, sağlık koşulları
12. Hafta  Kalite güvence standartları
13. Hafta  Toplam kalite yönetimi
14. Hafta  Fabrika ve atölyelerin diğerleriyle karşılaştırılması
15. Hafta  Finansal analiz
16. Hafta  Dönemin değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Saunders N.F.T., “Factory Organization And Management”, Nabu Pres 2011. 2) Karayalçın, İ. Fabrika Organizasyonu, Çağlayan Kitabevi, 1984. 3) Gilbert G "Atölye organizasyonu ve idaresi. Çeviren: Macit Karabay, Mesleki ve Teknik Öğretim Kitapları 3, Ajans Türk Matbaası, Ankara. 4) Atölye Organizasyonu ve idaresi Çalışma Planı, Gıyasettin Erci, E.T.Y.Ö.O 5) Çelikten İ., “İş ve atölye organizasyonu ders notları”, Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim fakültesi, 2012
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
2
4
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisi
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X