GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SENSÖRLER, SİNYAL UYGUNLAŞTIRMA VE VERİ TOPLAMA/OM333
Dersin Adı: SENSÖRLER, SİNYAL UYGUNLAŞTIRMA VE VERİ TOPLAMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Fatih ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/fasahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fasahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci:
Sensörlerin yapıları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilecek ve herhangi bir sistem için uygun sensörü seçebilecektir,
Sensörlerden alınan sinyallerin uygunlaştırılması hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilecektir,
Sinyal dönüştürücü devreler hakkında bilgi sahibi olabilecektir,
Veri toplama kartlarının yapısı, örnekleme oranı ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilecektir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sensörler terminolojisi, Sensörlerin sınıflandırılması, Ölçüm sistemlerinin statik ve dinamik karakteristikleri, Sensör karakteristikleri
2. Hafta  Rezistif sensörler (Potansiyometreler, Gerilim (strain) ölçerler, RTD’ler, Termistörler)
3. Hafta  Rezistif sensörler (Manyetorezistif sensörler, LDR’ler, Rezistif nemölçerler, Rezistif gaz sensörleri, Sıvı iletkenlik sensörleri)
4. Hafta  Rezistif sensörler için sinyal uygunlaştırma
5. Hafta  Değişken reaktasnlı sensörler (Endüktif sensörler)
6. Hafta  Değişken reaktanslı sensörler (Kapasitif sensörler), Elektromanyetik sensörler
7. Hafta  Değişken reaktanslı ve elektromanyetik sensörler için sinyal uygunlaştırma
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Elektriksel sinyal üreten sensörler (Termoelektrik sensörler, Piezoelektrik sensörler, Piroelektrik sensörler)
10. Hafta  Elektriksel sinyal üreten sensörler (Fotovoltaik sensörler, Elektrokimyasal sensörler)
11. Hafta  Elektriksel sinyal üreten sensörler için sinyal uygunlaştırma
12. Hafta  Sayısal sensörler, akıllı sensörler
13. Hafta  Sinyal dönüştürme ve iletim devreleri, gürültü ve karışım
14. Hafta  Sinyal dönüştürme ve iletim devreleri, gürültü ve karışım
15. Hafta  Veri toplama kartlarının yapıları, Giriş sinyallerinin bağlantı şekilleri
16. Hafta  Örnekleme oranı ve Nyquist teoremi, Örnekleme yöntemleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Pallas-Areny, R., Webster, J.G., Sensors and Signal Conditioning Second Edition, John Wiley & Sons Inc., New York, 2000. 2.Gürdal, O., Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000. 3.Park, J., Mackay, S., Practical Data Acquisition for Instrumentation and Control Systems, Elsevier, New York, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X