GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT-I (SEÇ3)/OM-323
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT-I (SEÇ3)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Hakan DİLİPAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hdilipak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hdilipak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir CAD/CAM programında 2 boyutlu ve 3 boyutlu tasarımları yapıp, takım yollarını üretebilmek. Üretilen parça programlarını CNC tezgahına atıp parçayı








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  CAD/CAM kavramlarının tanıtılması
2. Hafta  2 Boyutlu çizim komutları
3. Hafta  2 Boyutlu çizim komutları (devam)
4. Hafta  2 Boyutlu çizim komutları (devam)
5. Hafta  Ölçülendirme
6. Hafta  3 Boyutlu çizim komutları
7. Hafta  3 Boyutlu çizim komutları (devam)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  3 Boyutlu çizim komutları (devam)
10. Hafta  Takım seçimi ve takım tasarımı, Geometri ve işlem tanımlama, Kesici takım konum bilgilerinin oluşturulması,
11. Hafta  Başlangıç noktası tanımlanması, Takım başlangıç düzlemi ve boşluk düzlemi tanımlama, Kesme parametreleri tanımlama,
12. Hafta  Kesici takımın iş parçasına yaklaşma, dalış ve takım geri çekilme yöntemleri, Prizmatik parçalar için profil işleme, kanal işleme, cep işleme, yüzey i
13. Hafta  CAD/CAM programlarında simülasyon modüllerinin kullanımı,
14. Hafta  CAD/CAM programlarında post tanımlama, Otomatik CNC kod türetilmesi, DNC ve RS-232 yardımı ile CNC parça programlarının CNC tezgahlara gönderilmesi,
15. Hafta  CAD/CAM programlarında post tanımlama, Otomatik CNC kod türetilmesi, DNC ve RS-232 yardımı ile CNC parça programlarının CNC tezgahlara gönderilmesi,
16. Hafta  CNC torna ve freze tezgah kontrol panellerine veri aktarımı ve prosedürün tanımlanması, CNC tezgah üzerinde iş parçası sıfır noktasının tanımlanması.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. MASTERCAM ile Tasarım ve Üretim Modelleme, M., Gülesin, A., Güllü, Ö., Avcı, G., Akdoğan, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2005. 2. Mastercam ve CNC Pr
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
5
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
6
5
30
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisi
14
Alanında eğitim verme becerisi.X